szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy felmérés szerint az online aukciós oldal megítélése a legjobb a neten. A legrosszabb eredményt a McDonald's érte el.

Az Envisional nevű vállalat – az FTSE-100 száz cégét érintő - DEX index nevű elemzése alapján a legpozitívabban az eBayhez állnak a felhasználók. A cégek listáján a legjelentősebb vállalkozás a Microsoft volt, amely azonban a válaszadók szerint a hatodik legnegatívabb megítélésű cég volt.

„Az internet gyors ütemben közeledik a televízióhoz a fogyasztói viselkedés feletti befolyás terén, ezért a nagy márkanevek számára nem közömbös, hogy cégük milyen megítélésnek örvend az internetezők körében” – nyilatkozta a BBC-nek Ben Coppin, az Envisional vezetője.  „Az ilyen kaliberű cégeknek nagyon nehéz bármiféle használható információt beszerezni arról, hogy márkanevükhöz hogyan viszonyulnak a felhasználók.”

Az eBay nemrégiben tévés reklámkampányt indított Angliában, s ennek eredményeként bevételei is megugrottak. A PayPal online fizetési rendszer bevezetésével az eBay bevételei meghaladták az egymilliárd dolláros határt. A cég a fejlődő piacokra – például Kínára – koncentrál, hogy további felhasználókkal bővítse aukciós szolgáltatásait.

A McDonald’s már tavaly is sokat szerepelt a hírekben a független filmes Morgan Spurlock SuperSize Me című alkotása kapcsán. Emellett az úgynevezett McLibel-ügy miatt is sokszor került a sajtó kereszttüzébe. Az angol történelemben ez az eset a leghosszabb ideje húzódó jogi ügy. A gyorsétterem-lánc egészségesebb menük bevezetésével próbált válaszolni a bírálatokra.

A Microsoft a Windows XP javítási csomagja miatt volt gyakran beszéd tárgya. A redmondi óriás havonta ad ki közleményeket, amelyben felhívja a felhasználók figyelmét az esetleges biztonsági résekre az operációs rendszeren belül.

A felmérés szerint azonban a felhasználók az ilyen esetektől függetlenül lesznek egyre felvilágosultabbak az online márkanevekkel kapcsolatban, s egyre több internetes naplóban, blogban lehet találkozni ezek említésével.

A Verdict piaci elemző cég szerint az internet volt tavaly a leggyorsabban fejlődő kiskereskedelmi szektor. Az adatok szerint négyből egy vásárló költötte a pénzét online.

MTI/hvg.hu Gazdaság

Online hirdetésekkel duplázott a Yahoo!

A Yahoo! Inc. kereső és tartalomszolgáltató megduplázta negyedéves adózott eredményét - elsősorban a hirdetési bevételeinek a nagy növekedése révén. A szakértők szerint alapvető változás várható az internetes hirdetési piacon.

Itt a vége, a Piaggio elviszi Indiába a legendás háromkerekűjének a gyártását

Itt a vége, a Piaggio elviszi Indiába a legendás háromkerekűjének a gyártását

Nagymesterek a Karmelitában: Orbán Viktor az Aranygyapjas rend és a Máltai Lovagrend képviselőivel találkozott

Nagymesterek a Karmelitában: Orbán Viktor az Aranygyapjas rend és a Máltai Lovagrend képviselőivel találkozott

Szerbiát vádolja Koszovó az energiaellátást veszélyeztető csatornarobbantással, Orbán Viktor elítélte az akciót

Szerbiát vádolja Koszovó az energiaellátást veszélyeztető csatornarobbantással, Orbán Viktor elítélte az akciót

Tiborcz érdekeltségébe került a Posta Biztosítók

Tiborcz érdekeltségébe került a Posta Biztosítók