A Gyűrűk ura-klón több nézőt érdekelt, mint az eredeti

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az AGB Hungary által az év 16. hetében mért adatsor szerint a vasárnap este az RTL Klubon vetített óriásprodukció, A gyűrűk ura összesen 1,25 millió nézőt érdekelt, vagyis hatszázezerrel kevesebbet, mint az egy hónappal előtte azonos időpontban, azonos csatornán leadott, a filmklasszikusra csak nyomaiban, illetve ajánlójában emlékeztető A gyűrű átka című kalandfilm.

Ahhoz már hozzászokhattunk, hogy a hétfői napot jóformán kisajátította magának Gáspár Győző és családja, a Győzike című reality az elmúlt héten 2,1 millió nézőt gyűjtött magának, a vele egyidőben sugárzott Banánhéj, avagy Túlélni Bagi-Nacsát című paródiashowt 1,15 millióan nézték. A köztelevízión a Vatikánról vetíttettek egy német dokumentumfilmet, A pápák hatalma című produkcióra azonban 516 ezren kapcsoltak összesen.

Másnap a Barátok közt-Vészhelyzet-Legyen Ön is Milliomos szerepelt legjobban. A kórházsorozatot követően azonban megcsappant az RTL Klub nézőtábora, s mire Kepes András műsora elkezdődött, 1,22 millió ember kapcsolt el a csatornáról, vagy tért aludni; a Desszertet már csak 620 ezer ember nézte végig. A TV2 legtöbb nézőt vonzó műsora az Aktív volt, ezt 1,3 millióan látták, a köztelevízió pedig az Önök kérték című kívánságműsorával gyűjtötte a legtöbb, szám szerint 1,15 millió nézőt.

A keddi Vészhelyzetre a szerdai Columbo a TV2 válasza, a szerényen alkalmatlankodó nyomozó legújabb esetét 1,59 millióan izgulták végig, a vele egyidőben az RTL-en sugárzott Titkos terv című kanadai film csupán egymillió nézőt ültetett le a tévé elé. A tévé ügyvédjét, vagyis Juszt László kedvéért 819 ezer ember döntött a köztelevízió mellett.

Csütörtökön a Csaó, Darwin!-t és az Esti Showder eresztette egymásnak a két kereskedelmi adó, a párharcból ismét Fábry műsora került ki győztesen, hiszen 1,7 millió nézőjével szemben Bochkor Gábor (és a vendégszereplésre hívott egykori Kölyökidő-csapat) műsora csupán 1,15 millió nézőt kötött le. (A hirdetők szempontjából jobban szem előtt tartott 18-49 év közötti korcsoporton belül a stand up comedy 840 ezer, a vetélkedő 543 ezer nézőt szerzett.) Pénteken a rendszerint jól szereplő Áll az alku (1,58 millió néző), s annál rosszabbul szereplő Benne leszek a tévében (1,2 millió néző) ellen Lagzi Lajcsit küldte az MTV, a Péntek Esti Sztár azonban mindössze 566 ezer nézőt érdekelt, jóval kevesebbet, mint a korábban kéthetente, vasárnap este sugárzott Szuperbuli.

Nem ütötte ki
A TV2 vezetősége közöl-te, etikátlannak tartja, hogy az RTL Klub 20 perces  reklám-mentes műsorblokkját a nézett-ségi adatokat közlő lapok össze-hasonlítják a másfél órás, rek-lámblokkal együtt számított Megasztárral. Minthogy a teljes  lakosság körében a Sztárbox egészének nézettsége 1767225 fő, a Megasztár egészének né-zettsége pedig 1643752 fő volt, a csatorna túlzásnak tartja a cikkekben használt „kiütötte” vagy a „padlóra küldte" kife-jezéseket.
Szombaton az RTL Klubon bokszoló középsztárokat 1,76 millióan látták, a Megasztár így csaknem százezer nézővel maradt alul velük szemben, a tehetségkutató műsor eredményhirdetését azonban a 18-49-esek körében 899 ezren nézték, ami ebben a korosztályban a szombati nap legjobbjának számított. A Nagy Könyv egy műsorpercét azonban átlagosan 257 ezer ember látta. A hét utolsó napja érdekességet is tartogatott magában, hiszen az Irigy Hónaljmirigy-show a legnézettebb műsorként éppen a Peter Jackson rendezte 4 Oscar-díjas A gyűrűk urát verte meg. Márpedig az eredeti fantasy-trilógiára csak címében emlékeztető A gyűrű átka című német kaladfilm egy hónappal ezelőtt minden vasárnapi műsort felülmúlt, így jobban szerepelt, mint a Tolkien-regény megfilmesített változata.

A csatornák egy-egy műsorpercére eső átlagos nézettséget vizsgálva kiderül, hogy az RTL Klub  mind a teljes lakosság, mind a 18-49 évesek körében népszerűbb (az emberek 30,6 illetve 33,4 százaléka választja, szemben a TV2 25,9; 26,8 százalékával, az M1 13,6; 8,6 százalékával és a Viasat3 3,6; 4,2 százalékával). A kizárólag főműsoridős nézettséget vizsgálva az RTL Klub szintén mindkét korcsoportban vezető: a teljes lakosság 34,6 százaléka, a 18-49-esek 38,1 százaléka választja esténként a csatornát, míg a TV2-t 28,5; 29,7 százalékuk, az M1-et 13,6; 8,1 százalékuk, a Viasat3-at pedig 3,0; 3,8 százalékuk.