Ahhoz már hozzászokhattunk, hogy a hétfői napot jóformán kisajátította magának Gáspár Győző és családja, a Győzike című reality az elmúlt héten 2,1 millió nézőt gyűjtött magának, a vele egyidőben sugárzott Banánhéj, avagy Túlélni Bagi-Nacsát című paródiashowt 1,15 millióan nézték. A köztelevízión a Vatikánról vetíttettek egy német dokumentumfilmet, A pápák hatalma című produkcióra azonban 516 ezren kapcsoltak összesen.
Másnap a Barátok közt-Vészhelyzet-Legyen Ön is Milliomos szerepelt legjobban. A kórházsorozatot követően azonban megcsappant az RTL Klub nézőtábora, s mire Kepes András műsora elkezdődött, 1,22 millió ember kapcsolt el a csatornáról, vagy tért aludni; a Desszertet már csak 620 ezer ember nézte végig. A TV2 legtöbb nézőt vonzó műsora az Aktív volt, ezt 1,3 millióan látták, a köztelevízió pedig az Önök kérték című kívánságműsorával gyűjtötte a legtöbb, szám szerint 1,15 millió nézőt.
A keddi Vészhelyzetre a szerdai Columbo a TV2 válasza, a szerényen alkalmatlankodó nyomozó legújabb esetét 1,59 millióan izgulták végig, a vele egyidőben az RTL-en sugárzott Titkos terv című kanadai film csupán egymillió nézőt ültetett le a tévé elé. A tévé ügyvédjét, vagyis Juszt László kedvéért 819 ezer ember döntött a köztelevízió mellett.
Csütörtökön a Csaó, Darwin!-t és az Esti Showder eresztette egymásnak a két kereskedelmi adó, a párharcból ismét Fábry műsora került ki győztesen, hiszen 1,7 millió nézőjével szemben Bochkor Gábor (és a vendégszereplésre hívott egykori Kölyökidő-csapat) műsora csupán 1,15 millió nézőt kötött le. (A hirdetők szempontjából jobban szem előtt tartott 18-49 év közötti korcsoporton belül a stand up comedy 840 ezer, a vetélkedő 543 ezer nézőt szerzett.) Pénteken a rendszerint jól szereplő Áll az alku (1,58 millió néző), s annál rosszabbul szereplő Benne leszek a tévében (1,2 millió néző) ellen Lagzi Lajcsit küldte az MTV, a Péntek Esti Sztár azonban mindössze 566 ezer nézőt érdekelt, jóval kevesebbet, mint a korábban kéthetente, vasárnap este sugárzott Szuperbuli.
Nem ütötte ki |
A TV2 vezetősége közöl-te, etikátlannak tartja, hogy az RTL Klub 20 perces reklám-mentes műsorblokkját a nézett-ségi adatokat közlő lapok össze-hasonlítják a másfél órás, rek-lámblokkal együtt számított Megasztárral. Minthogy a teljes lakosság körében a Sztárbox egészének nézettsége 1767225 fő, a Megasztár egészének né-zettsége pedig 1643752 fő volt, a csatorna túlzásnak tartja a cikkekben használt „kiütötte” vagy a „padlóra küldte" kife-jezéseket. |
A csatornák egy-egy műsorpercére eső átlagos nézettséget vizsgálva kiderül, hogy az RTL Klub mind a teljes lakosság, mind a 18-49 évesek körében népszerűbb (az emberek 30,6 illetve 33,4 százaléka választja, szemben a TV2 25,9; 26,8 százalékával, az M1 13,6; 8,6 százalékával és a Viasat3 3,6; 4,2 százalékával). A kizárólag főműsoridős nézettséget vizsgálva az RTL Klub szintén mindkét korcsoportban vezető: a teljes lakosság 34,6 százaléka, a 18-49-esek 38,1 százaléka választja esténként a csatornát, míg a TV2-t 28,5; 29,7 százalékuk, az M1-et 13,6; 8,1 százalékuk, a Viasat3-at pedig 3,0; 3,8 százalékuk.