Bukásnak néz ki Lagzi Lajcsi új műsora

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kevesen tudnak róla, de Galambos Lajos néhány hónapja péntekenként új showműsorral szórakoztatja a közönséget. A TV2 egykori húzóneve, a köztévén a Szuperbulival ugyancsak népszerű Lagzi Lajcsi péntek esti dáridózása eddig normális bukásnak tűnik. Az AGB Hungary által az év 21. hetében mért nézettségi adatokat olvashatják.

Semmi eget rengető nem történt a televíziós műsorok elmúlt heti versenyében. Legtöbben továbbra is az RTL Klubot nézik, bár a mindig megbízható Legyen Ön is milliomos ezúttal egyetlen adással sem került fel a 18-49-es korosztály által nézett legnépszerűbb húsz műsor közé. Veszített kissé vonzerejéből a Napló is, a pár hónapja még legnézettebb magazint mostanában nem csupán számszerűen nézik kevesebben (ez a kevesebb tévénézővel is magyarázható volna), hanem az éppen a tévé előtt ülők arányaiban is kevesebben tekintik meg. Az AGB Hungary által az elmúlt héten mért nézettségi mutatókból legalábbis ez derül ki.

A teljes lakosságból csaknem kétmillióan tekintették meg Gáspár Győző hétfő esti kalandjait, ez pedig ahhoz vezetett, hogy a Győzike ismét a legnézettebb produkció volt a héten. (A hirdetők szempontjából lényegesebb 18-49 év közötti korosztályban a helyzet hasonló volt, az RTL Klub produkciója 879 ezer nézővel vitte a prímet.) A vele egyidőben a TV2-n sugárzott A barlang fogságában című amerikai katasztrófafilm kevesebb, csupán 944 ezer nézőt érdekelt a teljes lakosságból. Kedden a Barátok közt visszavette a vezetést a Gáspár családtól, s 1,74 millió nézőt hódított meg, bár a 18-49-esek között egy másik RTL-es program, a Vészhelyzet epizódja tűnt a legérdekesebbnek (856 ezer fiatal keresőképes ember látta). Ugyanekkor a TV2 A profit adta éppen, a francia krimi a teljes lakosságból 1,38 millió tévénézőt érdekelt, a 18-49-esek között pedig 754 ezret, így utóbbi kategóriában ez lett a csatorna legnézettebb heti műsora. Ezidőtájt a Horváth Ádám által rendezett, némi Szomszédok-utánérzést kínáló Életképek című tévéfilmsorozat 896 ezer nézőt hozott a köztévének (közülük alig 155 ezer tartozott a 18-49-esek közé). Az RTL Klubon este tíztől futott Kepes András – egy időre – utolsó Desszertje, amit 697 ezren láttak.

Szerdán Columbo felügyelő mutatta meg, mit tud: 1,52 millió nézőt ültetett le a képernyők elé, amivel a TV2 legnézettebb heti műsorává vált. Vele szemben ment az RTL-en a Végképp eltörölni című akciómozi, 1,3 millió nézőt gyűjtve. Az MTV legnézettebb szerdai műsora a Juszt László vezette A TV ügyvédje volt, erre 737 ezren voltak kíváncsiak. Egy nappal később kiderült, hogy Gálvölgyi János még mindig tömegesen vonzza a nézőket, showműsorát 1,69 millióan (az összes aznapi program közül legtöbben) látták. Pénteken a Berényi családról szóló napi sorozat és Vágó István vetélkedője mellett a Gundel Takács Gábor vezette Áll az alku szerepelt kiemelkedően, siralmas ugyanakkor a Lagzi Lajcsi vezette Péntek esti sztár 554 ezres nézőszáma, az esztrádműsor iránti érdeklődés csupán a kereskedelmi csatornák kora délutáni szappanoperáival versenyezhet. Szombat este a tehetségkutatók, teszt- és boxműsorok helyett ezúttal mozifilmek mérettek meg a kereskedelmi csatornákon. A TV2-n adott Kincses sziget kalózait 1,44 millióan látták, az RTL-en vetített Mr. Magoo-t csupán 1,15 millióan. A vasárnapi Napló mostanában kevesebb embert érdekel, legutóbb például csupán 1,39 millióan látták, így két – szintén TV2-s – műsor is maga mögé szorította Sváby András magazinját. Vasárnapra egyébként más nemigen jutott szóhoz, hiszen a nézettségi rangsorban a negyedik helyen is egy TV2 program áll, a Ben Stiller és Robert de Niro főszereplésével készült Apádra ütök (1,34 millió néző). Az MTV legnézettebb napi műsora a Névshowr volt (1,17 millió néző), az azt követő A szólás szabadságát egymillió ember tekintette meg.

Az év 20. hetében a csatornák egy-egy műsorpercére eső átlagos nézettséget vizsgálva kiderül, hogy az RTL Klub a legnépszerűbb a teljes lakosság és a 18-49 éves felnőttek körében is (az emberek 29,2 illetve 30,8 százaléka választja, szemben a TV2 27,1; 29,2 százalékával, az M1 13,3; 8,3 százalékával és a Viasat3 4,1; 5,2 százalékával). A kizárólag főműsoridős nézettséget vizsgálva az RTL Klub szintén mindkét korcsoportban vezető: a teljes lakosság 32,6 százaléka, a 18-49-esek 35,6 százaléka választja esténként a csatornát, míg a TV2-t 28,6; 32,1 százalékuk, az M1-et 15,0; 8,5 százalékuk, a Viasat3-at pedig 3,8; 4,9 százalékuk.