A fiatal nők a Kossuth helyett a Danubiust hallgatják

Utolsó frissítés:

Tetszett a cikk?

A Szonda Ipsos és a GfK Hungária áprilisi rádióhallgatottsági adatai szerint állandósulni látszik a 15 év feletti rádióhallgatók száma (kb. 7,5 millió fő), valamint a kereskedelmi és a közszolgálati adók közönségaránya is, amely 3:1 a kereskedelmi oldal javára.

A 75%-ot jelentő hatmilliós hallgatótáborért egyre nagyobb küzdelem folyik a műsorszolgáltatók között. Az áprilisi adatokat vizsgálva továbbra is megfigyelhető, hogy a 15 évnél idősebbek körében a kora reggeli és a déli órákban továbbra is sokan kíváncsiak a Kossuth rádió Krónika műsoraira.

A kiemelt, 18-49 éves célcsoport tagjainak majdnem a fele hallgatja a Danubius műsorát. Ez a legnagyobb vásárlóerővel rendelkező korcsoportban közel 30% részesedést jelent a rádió számára. A napi hallgatottság ebben a korosztályban jellemzően úgy alakul, hogy a délben a Danubius átveszi a vezetést, és ezt a pozícióját tartja késő estig. A Kossuth rádió csúcsai itt nem láthatóak, mivel a közszolgálati adó rajongótábora az ennél is idősebb hallgatók köréből kerül ki.

A 25-44 évesek körében sem vitatható a Danubius vezető helye az országos rádiópiacon. Az elért hallgatók számát tekintve csaknem 100 ezerrel nagyobb közönséggel büszkélkedhet, mint a Sláger Rádió. A korosztályban a napi hallgatottsági csúcs 13 óra körül figyelhető meg, amely a déli kívánságműsor ideje a Danubiusnál. Hétvégén a rádió piaci részesedése kiegyenlítetten magas, szinte egész nap 30% feletti. A hölgyek körében a Danubius Rádió még nagyobb népszerűségnek örvend, mint ha a teljes sokaságot vizsgáljuk. Jellemző, hogy – főként a fiatal – hölgyek körében a közszolgálati csatornák nem túlságosan kedveltek, és ennek fő nyertese a Danubius. A 15-29 éves hölgyek több mint felét elérve a piac majdnem egyharmadát magáénak mondhatja.

(DSH-Online)