Százezrekkel apad a televíziónézők száma a nyár beköszöntével az országos televíziós csatornáknál. Emiatt költséges – sok esetben húzó – műsoraikat szüneteltetik a televíziós társaságok, miközben szórakoztató programokkal és új sorozatokkal igyekeznek mind nagyobb közönséget megtartani - írja a Világgazdaság.
Az AGB Nielsen és az RTL Klub adatai szerint 2004-ben februárhoz képest júniusra (16 és 21 óra között) több mint egymillió fővel csökkent a három országos adó, az RTL Klub, a Tv 2 és az MTV nézőinek száma - teszi hozzá a lap. A legnagyobb különbséget, 1,2 millió főt júliusban mérték.
Az AGB adataiból az is kiderül, hogy szeptembertől már fokozatosan újra emelkedik a nézettség, amely az év utolsó két hónapjában tetőzik. A kereskedelmi adók számára fontos, 18–49 éves korosztályban is jelentős a zsugorodás a nézettség tekintetében az év eleji és végi időszakoz képest; tavaly 3-400 ezerrel kevesebben maradtak a képernyők előtt - írja a lap.