Valóságos űr keletkezett hétfő este az RTL Klub programjai között. Az eddig rendszeresen kétmilliós nézettséget hozó Győzike egyelőre nyári szabadságra vonult, a korábbi húzóműsor, a Barátok közt hétfői epizódját pedig ennél lényegesen kevesebben, 1,38 millióan látták. Vele egyidőben a TV2-n A csaj nem jár egyedül című tinivígjáték a teljes lakosságon belül nem sokkal kevesebb, 1,3 milliós nézettséget hozott, a kereskedelmi szempontból jobban szem előtt lévő 18-49 év közöttiek közül azonban többen nézték, mint az RTL napi sorozatát. Ilyen számok mellett nem rossz eredmény, hogy az MTV Kékfény című műsorát 959 ezren néztek. Claudia új talk-showja este negyed 11-től 1,1 millió nézőt vonzott.
Kedden a legnézettebb Barátok közt (1,39 millió néző) mellett még az RTL Klubon vetített Fater élve vagy halva című film (1,21 millió ember), valamint a TV2-n sugárzott Irigy Hónaljmirigy-show (1,07 millió néző) és az Aktív (1,04 millió néző) rúgott labdába, s hasonló nézettséget hoztak a köztelevízió Életképek (1,03 millió) és Önök kérték (1,03 millió) című műsorszámai. Utóbbiak nézőseregének azonban kevesebb mint egynegyede tartozott a 18-49-esek közé. A szerdai programok közül a Barátok közt (RTL Klub – 1,54 millió néző) és a Columbo (TV2 – 1,47 millió néző) emelkedett ki, s az RTL-en nemrég vetíteni kezdett Egy rém rendes család is jól szerepelt, 929 ezren látták a sorozat szerdai epizódját. Az előző hetinél némileg többen, 673 ezren látták a Juszt László vezette A TV ügyvédje című érdekvédő műsort az MTV-n.
A csütörtöki húzóműsor egy klasszikus lett, a Terence Hill és Bud Spencer főszereplésével készült pofozkodós film, a Nyomás utána!, amelyet 1,76 millió néző látott az RTL Klubon, akiknek több mint a fele, 792 ezer ember a 18-49-esek közé tartozik. A TV2 legnézettebb napi műsora, az Aktív adása nem érte el az egymillió nézőt (összesen 973 ezren látták), az utána következő Bagi-Nacsa paródiák ismétlésére pedig 796 ezren voltak kíváncsiak. Pénteken a Berényi család legújabb történetein kívül egymillió felett szerepelt még a Támad a Mars! című film (RTL Klub – 1,16 millió néző) és a Szárnyát vagy a combját című francia vígjáték (1,04 millió néző) is. Az egymás ellen mérkőző Fókusz és Jóban-rosszban között ezúttal a szokásosnál is kisebb volt a különbség, mindössze 32 ezerrel látták többen az RTL napi magazinját, mint a 954 ezer nézőt hozó TV2-s sorozatot.
A hétvége a TV2 fölényét hozta. Szombaton a négy legnézettebb műsort adta a csatorna, ezek közül A gyémánt románca című kalandfilmet, s a Tények című hírműsort látta egymillió feletti nézősereg. Az MTV Ötöslottó számsorsolás című műsora 813 ezer embert érdekelt, ám a számhúzás rövidsége miatt csak pár percig. Vasárnap ugyan a Pénz beszél című, az RTL Klubon vetített film lett a legnézettebb 1,57 millió emberrel, ám ezt négy TV2-s műsor követi a napi rangsorban: a Számkivetett című Tom Hanks-filmet, a Tényeket, a Naplót és a Walker, a texasi kopót egyaránt egymilliónál többen látták. A nyári szabadságon lévő, ismétlésekből álló A szólás szabadságát 556 ezer ember látta a teljes lakosságból.
Az év 25. hetében a csatornák egy-egy műsorpercére eső átlagos nézettséget vizsgálva kiderül, hogy az RTL Klub – bár előnye csökkent - a legnépszerűbb a teljes lakosság és a 18-49 éves felnőttek körében is (az emberek 26,5 illetve 28,8 százaléka választja, szemben a TV2 25,6; 27,3 százalékával, az M1 13,7; 9 százalékával és a Viasat3 3,9; 4,9 százalékával). A kizárólag főműsoridős nézettséget vizsgálva az RTL Klub szintén mindkét korcsoportban vezető: a teljes lakosság 30,7 százaléka, a 18-49-esek 33,3 százaléka választja esténként a csatornát, míg a TV2-t 28,1; 30,8 százalékuk, az M1-et 14,3; 8,5 százalékuk, a Viasat3-at pedig 3,6; 4,5 százalékuk.
Éleződött a verseny az RTL Klub és a TV2 között
Utolsó frissítés:
Visszavonhatatlanul elkezdődött a nyári szezon a kereskedelmi televíziózásban. Győzike pihenni tért, s a Barátok közt ugyan még nem tart szünetet, az elmúlt hét legnézettebb műsora mégis egy réges-régi Bud Spencer-Terence Hill klasszikus, a Nyomás utána volt. A saját produkciókat mozifilmek váltják, a versengő kereskedelmi csatornák közti különbség pedig csökken, legalábbis ez derül ki az AGB Hungary által az év 25. hetében mért nézettségi adatokból.