szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A leggyakrabban netezők mintegy kétszer nagyobb arányban fogyasztják az energiaitalokat és az alkoholos koktélokat, mint az átlagmagyar - derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos által közösen létrehozott új adatbázisból, a Product Media Indexből. A PMX-ből az is kideríthető, hogy a legintenzívebb internethasználók milyen más egyéb fórumokon tájékozódnak: rádiót hallgatnak, TV-t néznek vagy újságot olvasnak-e inkább.

A PMX 
A PMX (Product Media Index)
szegmentációs módszer, amely tartalmazza a GfK és a Szonda Ipsos együttműködésében folyamatosan készített és negyedévente publikált Nemzeti Médiaanalízis és a GfK Hungária 3,8 millió magyar háztartást reprezentáló, heti rendszeres-séggel 2000 háztartás meg-kérdezésével készített Háztar-táspanel adatbázisát. A közös adatbázis tartalmazza a legfon-tosabb médiumok (sajtó, rádió, tévé, online) közönségadatait, életstílusra vonatkozó ismérve-ket, valamint többezer termék-hez és szolgáltatáshoz kapcso-lódó fogyasztási adatokat. Ez az eszköz az eddigieknél mélyebb, a célszemélyek fogyasztására épülő szegmentációt tesz lehetővé, s így segíti marketing-kérdésekben a döntéshozók, és a médiatervező ügynökségek munkáját - áll a módszert ismertető sajtóközleményben.
A GfK Hungária Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos által közösen létrehozott új adatbázis, a Product Media Index (PMX) 2005/I. féléves adatai szerint ma Magyarországon a 15 éves és idősebb lakosság mintegy 32 százaléka rendelkezik valami módon interneteléréssel; 15 százalékuk már otthonról is csatlakozhat a hálóra - áll a PMX-szel mért eredményekről szóló elemzésben. Ők egyébként többen vannak, mint a munkahelyi interneteléréssel rendelkezők (11 százalék). 10 százalék iskolában, 11% nyilvános helyen (könyvtárban, internetkávézóban), 7 százalék pedig egyéb más helyen jut internethez. Az internethasználók egy hónapban átlagosan 34 és fél órát töltenek a világhálón - ismerteti a közlemény.

Kik a legintenzívebb internethasználók és hol érhetők el legkönnyebben?

Az internetet minden, vagy majdnem minden nap használók az általános női lapokat (28 százalék), a megyei/helyi napilapokat (26 százalék) és az országos közéleti napilapokat (23 százalék) olvassák rendszeresen. Ha az egyes lapok rendszeres olvasói közül kikerülő legnagyobb gyakorisággal internetezőket vizsgáljuk, első helyen - a mért mutatók alapján - a számítástechnikai és informatikai lapok olvasói végeznek, hiszen 39 százalékuk minden, vagy majdnem minden nap használja a netet. Az aktuális információkra talán „legéhesebb” és szakmájukból adódóan talán leginkább rohanó életmódot folytató gazdasági és pénzügyi lapok rendszeres olvasóinak 37 százaléka használja a világhálót, míg a politikai-közéleti lapokat rendszeresen olvasók esetében ez az arány 25 százalék.

Az adatokból akár arra a következtetésre is juthatunk, hogy a tévénézés és az internetezés valami módon helyettesíti egymást a médiafogyasztási struktúrában – nagy valószínűséggel a médiafogyasztásra fordítható szabadidő korlátossága miatt. Az országos kereskedelmi csatornák rendszeres nézőinek csupán 5 százaléka használja az internetet minden, vagy majdnem minden nap. Ugyanez az arány az országos közszolgálati csatornák rendszeres nézőinek körében 3 százalékot ér el.

A közszolgálati rádiók rendszeres hallgatóinak csupán 3 százaléka internetezik napi rendszerességgel, a napi rendszerességgel internetezők körében a kereskedelmi rádiók rendszeres hallgatóinak aránya pedig eléri a 14 százalékot.
Az internetező társadalom italfogyasztási szokásait elemezve megállapíthatjuk, hogy koffeintartalmú italok – így kávé és tea – fogyasztása terén jellemzően nem intenzívebb fogyasztók, mint a lakosság egésze. Az interneten hetente több alkalommal böngészők 15 százaléka tartozik a legintenzívebb teafogyasztók (a teljes lakosság körében ez 13 százalék) és 16 százaléka a babkávéból készült klasszikus italt leggyakrabban fogyasztók közé (a teljes lakosság körében ennek aránya 18 százalék). Más a kép azonban, ha a szörfözők energiaitalok és az üveges alkoholos koktélfogyasztását vizsgáljuk. A leggyakrabban netezők mintegy kétszer nagyobb arányban fogyasztják ezeket az italokat, mint az a teljes lakosság körében megfigyelhető.

hvg.hu Média

Az online médiafogyasztók médiafogyasztási szokásai

A médiafogyasztó közönség szokásait vizsgáló felmérések egyik legérdekesebbike, hogy a kikérdezett alanyok milyen egyéb orgánumokat olvasnak, néznek, hallgatnak szívesen. Érdekes, mert kiderül belőle, hogy az internetet gyakran használóknak van-e kedvük egyáltalán bekapcsolni a tévét, s hajlandók-e pénzt adni nyomtatott napi- hetilapokra, amikor tartalmuk egy része rövid úton kikerül a hálóra. Elcsábulnak-e a netezők bármilyen férfimagazin láttán, amikor az ezen kiadványok legfőbb vonzerejét jelentő művészi fotókhoz hasonlók nagy számban, galériákba rendezve lelhetők fel a weben.

MTI/hvg.hu Gazdaság

Online hirdetésekkel duplázott a Yahoo!

A Yahoo! Inc. kereső és tartalomszolgáltató megduplázta negyedéves adózott eredményét - elsősorban a hirdetési bevételeinek a nagy növekedése révén. A szakértők szerint alapvető változás várható az internetes hirdetési piacon.

Meglepő névvel jöhet ki a legolcsóbb iPhone, és már azt is sejteni, mennyibe fog kerülni

Meglepő névvel jöhet ki a legolcsóbb iPhone, és már azt is sejteni, mennyibe fog kerülni

Visszavonul a közélettől a novemberben leváltott izraeli védelmi miniszter

Visszavonul a közélettől a novemberben leváltott izraeli védelmi miniszter

„Valamiben meg kell halni” – a férfiak attól félnek, hogy kevésbé lesznek férfiak, ha megbetegszenek

„Valamiben meg kell halni” – a férfiak attól félnek, hogy kevésbé lesznek férfiak, ha megbetegszenek

Szabad az út Trump előtt, de ettől még zsákutcába lavírozhatja magát

Szabad az út Trump előtt, de ettől még zsákutcába lavírozhatja magát