Nem etikátlan a T-Com reklámja

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Magyar Reklámszövetség Reklámetikai Bizottsága és az Önszabályozó Reklámtestület közös állásfoglalásukban elutasították a T-Com Favorit Plusz díjcsomag reklámját kifogásoló beadványokat.

A T-Com Favorit Plusz díjcsomag reklámja kapcsán két egyéni panasz érkezett a Magyar Reklámszövetséghez. A kifogásolt reklámfilmben egy TELE2 feliratú mappát tartó ügynök egy ügyféllel folytat rövid párbeszédet a T-Com és a TELE2 díjairól.

A beadványt kivizsgálva a Magyar Reklámszövetség Reklámetikai Bizottsága az Önszabályozó Reklámtestülettel közösen megállapította, hogy a reklám a panaszos által kifogásolt tekintetben nem ütközik a Magyar Reklámetikai Kódex rendelkezéseibe, etikailag nem kifogásolható.

A két testület többek között azzal indokolta állásfoglalását, hogy az összehasonlító reklám a hazai és az európai jogi szabályozás szerint is elfogadott, legális műfaj.

A Magyar Reklámetikai Kódex annyi többletkövetelményt támaszt az összehasonlító reklámokkal szemben, hogy az abban közölt adatok legyenek elfogulatlan és szakszerű vizsgálattal egyértelműen bizonyíthatók.

"Ennek a követelménynek eleget tesz a tárgyalt reklám, hiszen a versenytárs kifejezett megjelenítése fogalmilag megkövetelt, megengedett tartalmi elem, az elhangzó információk valósak" - olvasható a Reklámszövetség állásfoglalásában.