Szerkesztői blogok a BBC-n
Ha az újságírói munkára bárki alkalmas, nyilván így van ez a blogolással is. A gyakorlat azonban éppen az ellenkezőjét bizonyítja. A napokban szerkesztői blogot indított a BBC News. Ennek eddigi terméséből az derül ki, hogy a blogoláshoz nem elegendő a szakmai perfekció.
http://mediablog.hvg.hu/20066281.aspx
Screens
Bevallom, én is azok közé tartozom, akiknek a mozgókép a mozit jelenti. A web video, viral video, user-driven video, custom interactive video, web-based VOD, diavlogs, vcasts, vlogs, video podcasts, mobisodes, webisodes (és még sorolhatnám) nem tud igazán izgalomba hozni. Csak csodálni tudom azokat, akiket viszont igen, mégpedig annyira, hogy arról képesek érdekesen, színvonalasan írni is.
http://mediablog.hvg.hu/2006628.aspx
Nácik az iWiWen
Be kell látnom, hajlamosak vagyunk idealizálni a közösségi médiát, a közösségi hálózatokat. A gyakorlatban azonban kiderül, hogy ezek nem csak a kollektív intelligencia érvényesülésére, hanem súlyos manipulációkra és a legmocskosabb náci propagandára is alkalmasak.
http://mediablog.hvg.hu/2006627.aspx
Jakob Nielsen a blogokról
A Wall Street Journal június 20-i számában Jakob Nielsen, a web-ergonómia (usability) pápája válaszol a lap újságírójának kérdéseire.
http://mediablog.hvg.hu/20066221.aspx
Nácik az iWiw-en és a web-ergonómia pápája
Utolsó frissítés:
Ezen a héten a BBC szerkesztői blogjaiból, webalapú videó-oldalakról, a legnagyobb magyar közösségi szájtról és a Wall Street Journalból szemezget a hvg.hu médiabloggere.