Az Onion szerkesztői talán maguk sem gondolták, hogy az internetboom idején írt szatirikus cikkükben vázolt elgondolás üzletileg nagyon is megalapozott ötlet. Legalábbis az újfajta elektronikus szerkentyűkre leginkább vevő japán piacon, ahol a toalettmárkák versenyében is döntő szempont az extraszolgáltatások kínálata. A fűtött vécédeszka és az elektronikus vezérlésű, beépített bidé szériafelszerelésnek számítanak, az utóbbi időben pedig már olyan kényelmi funkciók is megjelentek, mint a hideg-meleg légbefúvás, az ember közeledtére a fedél automatikus felnyílását lehetővé tevő infraérzékelő, valamint a toalett használójának egészségügyi adatait mintavétel alapján elemző műszerek.
A nyugaton a Panasonic és Technics szórakoztatóelektronikai márkákról ismert Matsushita vállalatcsoport, amely Japánban a toalettpiacon is jelen van, a New York Times híradása szerint arra készül, hogy árnyékszékeinek következő generációját online egészségcentrummá fejlessze. A cég elképzelései szerint a jövő szupervécéi nemcsak begyűjtenék a tulajdonosok egészségügyi adatait (a távozó anyagok vegyelemzésén túl például a testsúlyt és a vérnyomást is), hanem az interneten keresztül el is juttathatnák azokat a háziorvoshoz, aki így képes lenne időben felismerni egy sor betegség korai tüneteit.
Az új árucikk piacra dobása még messze van – a Matsushita háztartási készülékekkel foglalkozó részlegének vezetője szerint körülbelül öt év múlva kerülhet rá sor -, de az intelligens vécének máris vannak ellenzői. A Japán Szövetség a Szabadságjogokért szerint az érzékeny személyes információk internetes továbbítása orwelli víziót vetít előre: az állampolgárok emésztését az adatforgalom lehallgatásával folyamatosan ellenőrző államét.
A nyugaton a Panasonic és Technics szórakoztatóelektronikai márkákról ismert Matsushita vállalatcsoport, amely Japánban a toalettpiacon is jelen van, a New York Times híradása szerint arra készül, hogy árnyékszékeinek következő generációját online egészségcentrummá fejlessze. A cég elképzelései szerint a jövő szupervécéi nemcsak begyűjtenék a tulajdonosok egészségügyi adatait (a távozó anyagok vegyelemzésén túl például a testsúlyt és a vérnyomást is), hanem az interneten keresztül el is juttathatnák azokat a háziorvoshoz, aki így képes lenne időben felismerni egy sor betegség korai tüneteit.
Az új árucikk piacra dobása még messze van – a Matsushita háztartási készülékekkel foglalkozó részlegének vezetője szerint körülbelül öt év múlva kerülhet rá sor -, de az intelligens vécének máris vannak ellenzői. A Japán Szövetség a Szabadságjogokért szerint az érzékeny személyes információk internetes továbbítása orwelli víziót vetít előre: az állampolgárok emésztését az adatforgalom lehallgatásával folyamatosan ellenőrző államét.