A valóságshow készítői egyéves előkészítés után tizenkét jelölt közül egy türingiai kisvárost választottak gigaprodukciójuk helyszínéül. A valamivel több mint hétezer lakost számláló Artern Németország egyik legszegényebb települése, igen magas munkanélküliségi rátával. Ez a mutató most először jól jöhetett a városlakóknak: az Endemol vezetője, Boris Brandt által Socialtainment (szociális szórakoztatás) jelzővel illetett vállalkozás egyik deklarált célja ugyanis éppen az állástalan lakosok elhelyezkedésének megkönnyítése, ezáltal pedig a település felvirágoztatása. A nemes célkitűzés, könnyen lehet, nem más, mint a készítők ügyes húzása egy amúgy erősen megkérdőjelezhető vállalkozás beindítása érdekében, ez azonban magán a tényen - azaz, hogy a műsort kísérő médiaérdeklődés következtében a városka valószínűleg valóban virágzásnak indul - nem változtat.
Az Endemol ötletelői Artern felvirágoztatását több lépcsőben képzelik el. Egyrészt várják azon vállalatok, vállalkozók jelentkezését, akik a műsorban szívesen szerepelnének, mint például a városka beruházói - azaz a főszereplők újdonsült állásadói, foglalkoztatói. A műsor sikere a - jelenleg talán csak kézművesipar néven illetett vagy még ilyen formában sem létező - helyi szuvernírbizniszt is fellendítheti: a valaha eladhatatlan mézeskalácsból egy egyszerű "termék a szerencsés Arternből" felirattal országszerte keresett termék válhat. A műsornak a készítők tervei szerint közvetett hatásai is lesznek: az itt élők - ha nincs kedvük a tévéműsor által generált giccsiparban részt venni - a show után ismertségüknek köszönhetően az eddigieknél jóval könnyebben elhelyezkedhetnek. A szappanoperába a nézők is beleszólhatnak: a település felvirágoztatásával kapcsolatos ötleteiket az Endemol gazdasági szakértőkkel elemezteti, a legjobbakat pedig megpróbálja keresztülvinni. A produkciós iroda azt ugyan nem ígéri, hogy Arternt a környék kulturális központjává fejleszti, azt azonban igen, hogy a sorozat beindulását követően neves művészeteket, előadókat hívnak a helyszínre, s felmerült egy rockfesztivál szervezésének ötlete is.
A Kelet-Németország felvirágoztatása jegyében (álcája alatt?) indított vállalkozás már zöld utat kapott a település - többek közt vörös, azaz a posztkommunista PDS-hez tartozó - vezetőitől. Jelenleg olyan erős egyéniségeket keresnek, akik érdekes szereplői lehetnének az év vége felé induló sorozatnak. Ennek jegyében két kiválasztott családról már demófilm is készült, ezek kerültek az érdeklődő csatornák asztalára. Talán még soha nem múlt ennyi azon, Klaus Schmöllingéknél és Jörg Neubaueréknél hogyan fejik a teheneket...
Kisváros Endemol-módra: nagyon nagy testvér
Utolsó frissítés:
Az itthon a közelmúltban bemutatkozott Big Brother valóságshow készítőjeként ismertté vált Endemol produkciós iroda minden eddiginél nagyobb dobásra készül: Álomváros című projektjükben nem néhány ember, hanem egy egész kisváros mindennapjaiba nyújtanak majd betekintést. A műsor készítői azt ígérik: a produkció hatására a jelenleg hivatalosan 25 százalékos, a gyakorlatban azonban ennek kétszeresére rúgó munkanélküliség egy éven belül 10 százalékra csökken a kiválasztott keletnémet településen.