A 41 milliárd forint 75 százalékát, 26 milliárd forintot 25 évre szóló EIB-hitelből, a többit a főváros forrásaiból biztosítják. Az utolsó villamosok legkésőbb 2006 közepén állnak forgalomba. Az 1997-ben még alig több mint hárommilliárd forinttal indult, majd egy év múlva 12 milliárd forintra emelt előző két villamosvásárlási tender eredménytelenül zárult. A most zajló újabb tenderben a pénzügyi ajánlatokat tartalmazó borítékokat január 15-én bontják fel. A műszaki megméretésen három cég, köztük a hannoveri villamosokat gyártó Siemens ajánlata jutott tovább.
A vitában az ellenzéki képviselők egyöntetűen támogatták az új, várhatóan 60 évre szóló villamosvásárlást. A Fidesz-MKDSZ frakciója szerint már évekkel korábban szükség lett volna a nagy forgalmat lebonyolító villamosok megvásárlására - jelentette ki Szálka Miklós képviselő, aki szerint a pályázati feltételek miatt évek óta nem tudnak magyar gyártók részt venni a villamostendereken. Ugyanezt rótták fel a MIÉP képviselői is, akik választ vártak volna arra is, hogy az előző tenderek miért hiúsultak meg, és azoknál egy-egy szerelvényt milyen áron lehetett volna megvenni.
Vajda Pál főpolgármester-helyettes erre üzleti titokra hivatkozva nem kívánt válaszolni, csupán annyit jegyzett meg, hogy az ajánlatok 30 százalékkal voltak magasabbak az előirányzatnál. A főpolgármester-helyettes közölte azt is, hogy csak a gyors utascsere miatt fogadható el az egyéb típusoknál jóval drágább alacsony padlós villamosok vásárlása. (MTI)
Új villamosokat vesz a főváros a Nagykörútra
Utolsó frissítés:
A Nagykörútra negyven korszerű, alacsony padlós új villamost vesz a fővárosi önkormányzat maximum 41 milliárd forintért - döntött egyhangú szavazással a Fővárosi Közgyűlés. A jövő év februárjára tervezett szerződéskötést követően legkésőbb két év múlva kell az új járművek prototípusait leszállítani.