A beruházásra 700 millió eurót szánnak, a kapacitást évi 300 ezer kocsi összeszerelésére tervezik. A termelést 2006-ban akarják kezdeni, 3500 dolgozóval. A cégcsoport korábbi bejelentése értelmében hosszabb távon tízezer dolgozónak és a beszállítókon keresztül további 35 ezernek adna munkát a beruházás.
A gyárépítésért korábban Lengyelország, Csehország és Magyarország is versengett, Magyarországon Tatabánya várta nagy reményekkel a gyár döntését (további jelölt volt még Dunaújváros, Komló és Pécs). Tatabánya térsége már többször esélyes volt autógyár létesítésére, ám a közelmúltban a BMW végül a németországi Lipcsét, a Toyota és a Peugeot-Citroën pedig közös beruházásának színhelyéül a csehországi Kolint választotta. Tavaly novemberben Medgyessy Péter miniszterelnök tárgyalt a lehetséges befektetésről a Peugeot-Citroën elnök-vezérigazgatójával, aki a Világgazdaság című lap értesülései szerint megjegyezte, hogy szíve szerint Magyarországot választaná, de a döntést objektíven, széles körű mérlegelés alapján hozzák majd meg.
A francia autógyár piaci részesedése jelenleg átlagosan 13 százalékos a közép-európai országokban, az öt évvel ezelőtti 5 százalék helyett. A bejelentés után a PSA Peugeot-Citroën 40,20 euró volt a párizsi értéktőzsdén, 0,37 százalékkal olcsóbb a keddi, 40,35 eurós zárónál; szerdán 40,95 eurón nyitott. (MTI)
Tatabánya helyett Szlovákiában épül fel az új Peugeot-gyár
Utolsó frissítés:
A francia PSA Peugeot-Citroen autógyár Szlovákiában, Nagyszombaton (Trnava) építi fel új közép-európai üzemét kisautók összeszerelésére. A 700 millió eurós beruházásért Tatabánya is versenyben volt.