A legjobb üléshelyzetet segítő Ergovision nevű rendszer úgy működik, hogy a vezető testének adatait, így magasságát, láb- és karhosszát digitális jelek formájában a kocsi kulcs tárolja. Amikor a vezető behuppan a volán mögé, a kormánykeréktől a pedálokon és a biztonsági övön át a fejtámláig minden méretének megfelelően, automatikusan a helyére csúszik.
Nem kell bajlódni a motorháztető felnyitásával sem, mivel az YCC vezető oldalán, kívül, két érintésre nyíló, golyószelepes töltőnyílás található, egyik az üzemanyagé, a másik az ablakmosó folyadéké. Nem kell tehát vesződni a tanksapkával, vagy a motorháztető nyitogatásával. Az utóbbi a szerviz embereire vár, amikor az autó önmaga „értesíti” a vezető által kiválasztott javítóműhelyt az aktuális karbantartásról.
Az ötletek sorában az is az újszerű, hogy az autó fényezése olyan, mint a sütőserpenyők teflonbevonata: könnyen tisztítható, a szennyeződés nehezebben tapad meg a karosszérián. Amúgy a dukkó, mint a kaméleon, a ráeső fénytől függően változtatja a színét, zöldről aranyra, vagy kékről sárgára vált. A zsúfolt városi közlekedésben az automata parkoló funkció aranyat ér. Ha a vezető két kocsi közé szeretne beállni, csak meg kell nyomni az „Autopark” gombot. A rendszer először „kicentizi”, van-e elegendő hely, majd második gombnyomásra a jármű saját magát bemanőverezi a parkolóhelyre.
A hvg.hu kérdésére, vajon az YCC-t szériában fogják-e gyártani Tatjana Butovitsch Temm, a program kommunikációs felelőse nemmel válaszolt. Akkor viszont mi célja volt a kísérleti autó bemutatójának – kérdeztük. Sűrítetten mutattuk be a legújabb elképzeléseket, és számos új megoldást viszont fognak látni az új modelleken – volt a válasz. Egyben bebizonyítottuk, hogy a merész tervezés, az új megoldások átvitele a gyakorlatban nem a férfiak privilégiuma – mutatott rá a programigazgató.