Az HBO-t négy napon keresztül ingyenesen érhetik el a kábelszolgáltatókon keresztül az érdeklődők. Az nyilvántartása szerint a körzeti adóként bejegyzett adó azonban ezzel a lépéssel – több megkérdezett tévétársaság szerint is – kétségtelenül az országos műsorszolgáltatók közé emelkedik - írja a Világgazdaság.
Lóránt Gergő, a TV2 szóvivője szerint jelentős nézőszámot nem veszít a csatorna az HBO marketingfogásával, viszont hátrányosan érinti abból a szempontból az országos adókat a filmcsatorna lépése, hogy az azon éppen most leadott, a nagy kereskedelmi adókon azonban csak a későbbiekben műsorra tűzött filmek értéküket veszíthetik. Az RTL Klub milliárdos koncessziós díjat fizet évente az országos sugárzás jogáért.
Mennyit kell annak a társaságnak fizetnie, aki egy-két napra válik országossá? – teszi fel a kérdést Fazekas László, az RTL Klub sajtófőnöke. Jelezte azonban azt is: ennek a kérdésnek a megválaszolása nem az RTL Klub hatásköre. Megjegyezte továbbá, érdeklődéssel várják, vajon az HBO eleget tesz-e törvényi kötelezettségnek, miszerint országos televízió főműsoridőben 20 perc hírműsort köteles szolgáltatni.
Vékony Éva, az ORTT sajtóreferense a médiaszerv álláspontját képviselve jelezte: jó esély van arra, hogy a testület vizsgálatot indítson az ügyben. A piaci szereplők szerint kérdéses az is, hogy a kódolatlan hétvégén sugárzott filmek jogtulajdonosaival kötött szerződésekben szerepel-e az HBO marketingakcióját megalapozó lehetőség, a nagy filmforgalmazók ugyanis eltérő díjszabást alkalmaznak a fizetős és a szabadon fogható csatornák részére.
Ha ilyen lehetőség nincs a szerződésekben, akkor az HBO szerzői jogokat sért, ami a médiatörvény alapján akár a műsor-szolgáltatási jog legfeljebb 30 napra szóló felfüggesztését vagy a műsor-szolgáltatási szerződés azonnali hatályú felmondását is eredményezheti.
Peresztegi Zoltán, az HBO marketingvezetője nem tartja médiatörvénybe ütközőnek a kódolatlan napokkal kapcsolatos üzleti döntésüket, amellyel, mint mondja, a társaság nem titkolt célja, hogy növeljék az előfizetők táborát. (MTI)
Lóránt Gergő, a TV2 szóvivője szerint jelentős nézőszámot nem veszít a csatorna az HBO marketingfogásával, viszont hátrányosan érinti abból a szempontból az országos adókat a filmcsatorna lépése, hogy az azon éppen most leadott, a nagy kereskedelmi adókon azonban csak a későbbiekben műsorra tűzött filmek értéküket veszíthetik. Az RTL Klub milliárdos koncessziós díjat fizet évente az országos sugárzás jogáért.
Mennyit kell annak a társaságnak fizetnie, aki egy-két napra válik országossá? – teszi fel a kérdést Fazekas László, az RTL Klub sajtófőnöke. Jelezte azonban azt is: ennek a kérdésnek a megválaszolása nem az RTL Klub hatásköre. Megjegyezte továbbá, érdeklődéssel várják, vajon az HBO eleget tesz-e törvényi kötelezettségnek, miszerint országos televízió főműsoridőben 20 perc hírműsort köteles szolgáltatni.
Vékony Éva, az ORTT sajtóreferense a médiaszerv álláspontját képviselve jelezte: jó esély van arra, hogy a testület vizsgálatot indítson az ügyben. A piaci szereplők szerint kérdéses az is, hogy a kódolatlan hétvégén sugárzott filmek jogtulajdonosaival kötött szerződésekben szerepel-e az HBO marketingakcióját megalapozó lehetőség, a nagy filmforgalmazók ugyanis eltérő díjszabást alkalmaznak a fizetős és a szabadon fogható csatornák részére.
Ha ilyen lehetőség nincs a szerződésekben, akkor az HBO szerzői jogokat sért, ami a médiatörvény alapján akár a műsor-szolgáltatási jog legfeljebb 30 napra szóló felfüggesztését vagy a műsor-szolgáltatási szerződés azonnali hatályú felmondását is eredményezheti.
Peresztegi Zoltán, az HBO marketingvezetője nem tartja médiatörvénybe ütközőnek a kódolatlan napokkal kapcsolatos üzleti döntésüket, amellyel, mint mondja, a társaság nem titkolt célja, hogy növeljék az előfizetők táborát. (MTI)