Kivonul a SkyEurope
Korábban:
Új és sűrűbb járatok a fapadosoknál
Pénteken hivatalosan is bejelentették, amit a konkurens WizzAir vezérigazgatója már júliusban megjósolt: a SkyEurope veszteségeinek csökkentése érdekében távozik Magyarországról: Váradi József -a Wizzair verzérigazgatója - szokatlannak nevezte, hogy a Sky Europe - ellenben a többi versenytárssal, valamint az elmúlt évek gyakorlatával - 3 hónappal a téli szezon megkezdése előtt még nem hozta nyilvánosságra teljes téli menetrendjét. A titkolózásra szerinte ésszerű magyarázat lehet, hogy a Sky Europe télen már nem indít járatot Budapestről, mert hónapokon belül kivonul a magyar piacról. A döntés hátterében feltehetően a költséghatékonyság áll, azaz, hogy nem éri meg a Sky Europe-nak a jelenlegi árverseny mellett a magyar piac igényeit teljesíteni.
Hegedűs Judit, a SkyEurope szóvivője júliusban még cáfolta a cég kivonulásával kapcsolatos híreket és azt is hozzátette, hogy a téli menetrendben egyes kiemelt, üzleti útvonalain sűríteni is szeretné járatait. Amszterdamon kívül Brüsszelbe és Párizsba. A téli menetrend megjelenés kései időpontját azzal magyarázta, hogy még nem fejeződtek be a tárgyalások a Budapest Airporttal, amelynek kedvezményei jelentősen befolyásolhatják az útvonalak összeállítását.
Október 28-án, a téli menetrend kezdetekor a SkyEurope Airlines bezárja budapesti és krakkói bázisát, a kapacitás átszervezésről pénteken döntött a diszkont légitársaság. Közleményük szerint a profitabilitás elérése, valamint az utasoknak nyújtott szolgáltatás színvonalának erősítése érdekében a SkyEurope flottájával Bécsre, Pozsonyra és Prágára kívánja összpontosítani üzemelését.
A SkyEurope azt írta: elemzéseik szerint az említett régiókban gyorsan növekszik a piac, a gazdaság egészséges ütemben nő és jóval kisebb a szezonalitás, mint Krakkóban vagy Budapesten.
A SkyEurope kivonulása 110 magyar munkavállalót érint. Egy részüknek a vállalat külföldi telephelyein ajánlanak fel állást.
Korábban:
Új és sűrűbb járatok a fapadosoknál