A HVG olvasóinak közel 90%-a a hirdetők számára általában kiemelt fontosságú, 18–59 év közötti korosztályba tartozik, 87% legalább középfokú végzettséggel rendelkezik, és domináns a városias jelleg, hiszen az olvasók közel 41%-a budapesti, s kevesebb mint 18%-a lakik kisebb községekben.
Az olvasók 42%-a a két legmagasabb, ún. AB társadalmi státusz kategóriába sorolható, ami csaknem háromszorosa az országos aránynak.
Sokáig volt az emberek általános (tév-) képzete, hogy a HVG főleg a férfiaknak szól, aminek ellentmond az a tény, hogy a női olvasók részaránya 44%-os.
Egyre több kampány esetén jut kiemelt szerephez az ún. üzleti döntéshozói célcsoport. A lakosságnak e rendkívül szűk (a felnőtt lakosság 2,2%-a) és igen nehezen elérhető rétegét az összes hazai nyomtatott sajtótermék közül a HVG éri el legnagyobb számban és hatékonysággal (Szonda Ipsos - GfK. Hungária - ÜDNMA).
Forrás: Szonda Ipsos - GfK. Hungária: Nemzeti Média Analízis 2006/2. félév