A HVG 1979-es alapítása óta mind példányszámát, mind olvasottságát tekintve Magyarország vezető gazdasági-politikai magazinjává vált. Hetente mintegy 110 ezer példányban jelenik meg, az előfizetők száma meghaladja a 64 ezret.
A Nemzeti MédiaAnalízis (Szonda Ipsos-GfK. Hungária) 2006. 2. féléves adatai szerint a teljes ovasótábor 887 ezer fő (BRD), egy-egy lapszámot átlagosan közel 400 ezren olvasnak (RPI).
A HVG egy-egy heti lapszámát olvasók kétharmada 18 és 49 év közötti, 87%-a közép-, illetve felsőfokú végzettségű, 56%-a férfi és 41%-a budapesti. A hazai üzleti döntéshozók (179 ezer fő) mintegy fele a HVG rendszeres olvasója. Mindebből kitűnik, hogy a lap Magyarországon a lakosság több – vásárlóerő szempontjából – kulcsfontosságú rétegének rendszeres hír- és információforrása, üzleti döntéseinek befolyásolója.