A hétfői Daily Mail beszámolója szerint az NCP szakértői a cég parkolóházaiban végezték el a vizsgálatot 2500 autós bevonásával, számos minőségi kritérium figyelembevételével. Az összesítés kimutatta, hogy a megszerezhető 20 pontból a hölgyvezetők átlagosan 13,4-et, az urak 12,3-at gyűjtöttek.
Az első vizsgált kritérium az volt, hogy az autósok egyáltalán észreveszik-e a kínálkozó parkolóhelyeket. A felmérés alapján a férfi autósok hajlamosabbak arra, hogy türelmetlenségükben elhajtsanak egy szabad hely mellett, míg a körültekintőbben vezető nők alkalmasabbnak bizonyultak egy-egy üres parkolóhely megtalálására, vagy annak kiszúrására, hogy egy másik autós éppen távozni készül a parkolóházból.
A férfiaknak a hanyagság is sok pontjukba került. A vizsgálat kimutatta, hogy zömüket hidegen hagyja, ha autójuk kissé csálén áll a kijelölt parkolóhelyen belül, és csak 29 százalékuk hajlandó a jármű pozíciójának kiigazítására, a nőknek azonban az 56 százaléka fordít erre gondot. Márpedig az NCP pontozási módszertanában a legnagyobb súlyozást az kapta, hogy a vezetők a parkolóhelyen belül milyen helyzetben hagyták hátra kocsijukat.
Ez a különbség egyébként meglátszik a parkolási művelet hosszán is: a női vezetők átlagosan 21 másodpercet töltenek egy-egy beállással, a férfiak azonban 16 másodperc alatt letudják a parkolás gondját. Az NCP ennek alapján elvégzett számításai szerint az autós hölgyek életük során 12 napot töltenek parkolással, a férfiak kilencet.
Az NCP szakértői azt is megfigyelték, hogy a férfiak - ha női utasuk van - szeretnek felvágni parkolási tudásukkal: gyakori ugyanis, hogy ilyen esetben szűk helyre próbálják bepréselni az autót, akkor is, ha a közelben vannak tágasabb, kényelmesebben elfoglalható szabad parkolóhelyek.
Mi minderre csak annyit mondunk: mindegy, hogy hogyan, a lényeg, hogy ne így!