A csomagolások környezeti hatása és újrahasznosíthatósága a fejlett országokban már a negyedik legfontosabb döntési szemponttá vált a kényelem, a termék tulajdonságai és a mérete után - derült ki a Tetra Pak kutatásából.
A cég 10 országban 6600 vásárló és 200 iparági szereplő bevonásával készített kutatásában a megkérdezett vásárlók 88 százaléka mondta azt, hogy előnyben részesíti az újrahasznosítható csomagolásban árusított termékeket.
A közlemény szerint a fogyasztók egyre inkább arra törekszenek, hogy a környezetvédelmi ügyekről is jól informáltak legyenek: a válaszadók 60 százaléka azt állította, hogy már olyan összetettebb környezetvédelmi fogalmakkal is tisztában van, mint például az öko-lábnyom.
Sőt, a megkérdezettek közel 70 százaléka állította, hogy az elmúlt egy évben tudatosan és aktívan kereste a környezet védelmével kapcsolatos lehetőségeket és információkat, szemben a 2005-ben mért 40 százalékkal. A magyarországi vásárlókra vonatkozó külön statisztikákat nem közölt a jelentés, így csak remélni merjük, hogy lassan itthon is kipatintható lesz ez a trend.