Monte-Carlo: forgalmi dugó a belvárosban © MTI/AP |
A rajt krónikájához tartozik még, hogy Heikki Kovalainen autója a negyedik helyen nem indult el a felvezető körre, így a boxutcából – és a mezőny végéről – kezdhette a versenyt. Az időjárás ellenére összesen ketten rakták fel az extra esős gumit, a mezőny nagy része (többek között a Ferrari és a MecLaren-Mercedes is) a köztes intermediate gumikkal kezdte a versenyt. Az első húsz kör után mégis az ő választásuk tűnt jobbnak, hiszen egyre szárazabb lett a pálya.
Közben a lassan minden versenyen karambolozó David Coulthard csapta neki az autót egy bal kanyarban a palánknak, Sebastien Bourdais (Toro Rosso) pedig hátulról belerohant, így mindkettőjük versenye véget ért. Kimi Räikkönen pedig boxáthajtásos büntetést kapott, mert a szerelői túl sokáig babráltak a gumi körül a verseny előtt. A legjobb időt választotta a büntetés letöltésére, hiszen az egész mezőnyt feltartó Nick Heidfeled (BMW Sauber) lassúságának köszönhetően a negyedik helyre jött vissza.
Felipe Massa továbbra is remekül autózott, bár egy alkalommal egy kicsúszást követően Robert Kubica, a BMW Sauber lengyel pilótája megelőzte. A kerékcsere után a brazil pilóta visszaelőzött, és a saját kiállása után meg is tudta őrizni a vezető helyet. Az egyébként is indiszponáltan versenyző Kimi Räikkönen újra hibázott, eltört az elülső légterelője, aminek köszönhetően a hatodik helyre csúszott vissza.
Egészen pontosan a német Adrian Sutil mögé, aki általános meglepetésre a Force Indiával az ötödik helyen autózott, és körökön keresztül a leggyorsabb időt futotta. Felipe Massa a kerékcserérő közbenl a második helyre érkezett vissza Hamilton mögé. A brit viszont ekkor még nem volt kinn az aktuális boxkiálláson és utána is nagyon sokáig maradt kinn a pályán, de ki is hozott a gumiból mindent, amit lehetett.
Ön szerint ki lesz a Formula-1 világbajnoka 2008-ban?
Még harminc kör volt hátra a Monacói Nagydíjból, amikor újra elkezdtek gyülekezni az esőfelhők a hercegség fölött, ennek ellenére a kétszeres világbajnok Fernando Alonso és csapattársa, a brazil Nelsinho Piquet mégis száraz gumit rakatott a Reanult-jára. Bár az időjárás-előrejelzés percek múlva újra esőt jósolt, időközben Mark Webber és Jenson Button is száraz gumit kért, ami kockázatos választás volt. Ezt jelezte, hogy Piquet ki is csúszott, mert nem tudott bevenni egy balkanyart.
Pár körrel később már mindenki mindenki száraz gumit tetetett fel, egyrészt mert a beigért eső csak nem jött, másrészt azok a pilóták, akik már korábban gumit cseréltek, egyre gyorsabb köröket futottak. Lewis Hamilton előnye eddigre negyven másodpercre duzzadt, tizenhét körrel a verseny vége előtt azonban Nico Rosberg (Williams-Toyota) lecsúszott az ívről, és a pálya széléhez vágta az autót. Bár a német pilóta versenye véget ért, szerencsére sérülés nélkül megúszta az esetet, a safety car bejövetele miatt pedig minden előny elolvadt.
A két Ferrariról alig lehetett hallani valami, a sebességük sem volt az igazi és nem is futottak igazán gyors köröket. A safety car körökön keresztül bennmaradt a pályán, így valószínű volt, hogy idő előtt fogják leinteni a versenyt. Tíz perccel a a futam vége előtt Kimi Räikkönen hajtott bele az előtte autózó Adrian Sutilba, így mindkettejük lecsúszott a pontszerzésről, amihez már kevés idő volt hátra.
Ezzel viszont a finn borzasztóan kellemetlen helyzetbe hozta magát, hiszen az élen autózó Lewis Hamilton győzelméhez - és tíz pontjához - eddigre már nem fért kétség, ami egyszerre vezető pozícióba is repítette a világbajnoki pontállásban. Délután négy órakor lefújták a versenyt, ami minden szinten a McLaren-Mercedes brit pilótájának a győzelmét hozta. Futamgyőzelmet aratott, az élre ugrott az összetett pontversenyben, és valószínűleg a lelátón helyet foglaló Danii Minouge-nak is sikerült imponálni a mai teljesítménnyel.
FORMA-1, MONACÓI NAGYDÍJ, MONTE-CARLO (78 KÖR, 260,520 KM) |
1. Lewis Hamilton (brit, McLaren-Mercedes) 2 ó 00:42.742 2. Robert Kubica (lengyel, BMW Sauber) 3. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 4. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 5. Sebastian Vettel (német, Toro Rosso) 6. Rubens Barrichello (brazil, Honda) 7. Nakadzsima Kazuki (japán, Williams-Toyota) 8. Heikki Kovalainen (finn, McLaren-Mercedes) |