Ecclestone: "a legtöbb, amit tehetünk, hogy imádkozunk"

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nehéz helyzetben van a Honda Forma-1-es csapata. A várva várt megegyezés bedőlni látszik, a japán céget így egyre inkább fenyegeti a veszély, hogy kifutnak az időből. A sorozat 2009-es szezonjának rajtja a március 29-én lesz Ausztráliában.


Ecclestone is egyre pesszimistább
© AP
Elmondása szerint Bernie Ecclestone, a Forma-1 első embere keményen dolgozott azon, hogy megmentse az istállót és új tulajdonost találjon a szezonrajtig. Mint emlékezetes, a Honda 2008 decemberében jelentette be, hogy kiszáll a Száguldó Cirkuszból, mivel a gazdasági és pénzügyi válság egyre jobban érinti a céget. Manapság arról hallani a legtöbbet, hogy Richard Branson, a Virgin tulajdonosa vásárolná fel a jövőről egyre pesszimistábban nyilatkozó céget, konkrétumokat azonban továbbra sem tudni.

Takeo Fukui, a Honda Motor Company főnöke egy sajtókonferencián úgy nyilatkozott, hogy a kilátások nem adnak okot a bizakodásra. „Vannak ugyan ajánlatok az istállóra, de egyik sem komoly – nyilatkozta. – Bonyolódik az eljárás.” Az esetleges adásvétel nem kevesebb, mint hétszáz állást – többek között például Jenson Buttonét, az istálló első számú pilótájáét – mentene meg a csapat főhadiszállásán, az angliai Northamptonban.

Nick Fry vezérigazgató és Ross Brawn csapat főnök folyamatosan tárgyalkásokat folytat az újabb és újabb jelöltekkel, ami korábban Ecclestone-t is arra indította, hogy beszálljon a mentési kampányba. Mint kiderült, sikertelenül. „Megpróbáltam segíteni nekik – nyilatkozta a News of the Worldnek. – El kellett volna fogadniuk az ajánlatomat, ami nagyon jó megoldást kínált mindannyiunk számára. Védelmet nyújtott volna nekik, de ők inkább saját maguk akartak megoldást találni. Most ott tartunk, hogy az ima a legjobb, amit tehetünk ebben a helyzetben.”

A Richard Branson iparmágnással kötendő üzlet leginkább a bércsökkentésen és a még inkább környezetbarát fejlesztéseken múlhat. A Mercedes már ígéretet tett arra, hogy motort szállít az istállónak, de természetes módon tudni szeretné, hogy anyagilag ki vagy mi garantálja ezt. A helyzet egyelőre stagnál, de szakértők szerint a Forma-1 története legkomolyabb válságával nézhet szembe, ha továbbra sem lesz, ami újra beindítsa a megtorpant sorozatot.