Addig-addig jósolták a helyi meteorológusok az esőt az F1-es világbajnokság sepangi fordulójára, hogy az a helyi idő szerint késő délután elrajtolt Maláj Nagydíj kellős közepén végül meg is érkezett és káoszt okozott. 24 körrel a zárás előtt a futamot félbeszakították, majd 50 perc elteltével a közelgő szürkület miatt le is fújták.
Noha Charlie Whiting versenyigazgató vezetésével a versenybíróság tanácskozott az esetleges újraindításról, a pilóták érdekvédelmi szervezetének (GPDA) vezető személyisége, a Red Bull Racing színeiben versenyző Mark Webber igyekezett meggyőzni „kollégáit” arról, hogy a látási viszonyok nem teszik lehetővé a futam folytatását. Ezzel mindenki egyetértett: „Semmit nem lehet látni. Ha újraindulunk, abból nagy baleset lehet.” – helyeselt a Renault kétszeres világbajnoka Fernando Alonso.
A szabályok szerint az utolsó teljes kör, a 31. forduló végeredménye adta a befutót. Mivel a regulák úgy rendelkeznek, hogy teljes pontszámot csak abban az esetben lehet elkönyvelni, ha a mezőny a táv 75 százalékát teljesítette, a sepangi első nyolc helyezett csak a pontjárandóság felét kapja meg.
Hamilton (balra) és Heidfeld várakozik az esőben © AP |
A szigetországi sofőr a rajtnál elveszítette az elsőséget: a Williams-Toyotájával villámrajtot produkáló Nico Rosberg, a toyotás Jarno Trulli és a renault-s Fernando Alonso is elment mellette. A kétszeres vb-elsőt hamar visszaelőzte a tabella éllovasa, aki Rosberget és Trullit a boxkiállások első fordulójában tudta le: tovább maradt a pályán és könnyű autójával elegendő előnyt gyűjtött össze ahhoz, hogy az élre térjen vissza.
Amikor a 23. kör tájékán eleredt az eső, a kiállásakor zseniálisat húzva intermediate gumikat választó toyotás Timo Glock Button elé került, aki ezt követően néhány kör alatt többször is járt a boxban, variálva az intermediate és az esős gumik között. A 31. körben harmadik boxkiállását letudva a Brawn kiválósága Glock elé tért vissza, s ekkor a versenybíróság piros zászlóval félbeszakította a futamot, amit helyi idő szerint 18:52-kor végleg leintettek.
„Micsoda őrült verseny volt ez!” – mondta Button. „Elszúrtam a rajtot, aztán pedig túlkormányzottság hátráltatott és a hátsó gumik sem melegedtek fel kellően. Később a gumikkal kellett játszadoznunk, mert amikor itt esik, akkor általában rögtön úgy szakad, mintha dézsából öntenék, de most más volt a helyzet.” Glockot a BMW-s Nick Heidfeld is megelőzte, aki a 32. fordulóban megpördült ugyan, de mivel a végeredmény alapjául szolgáló, egyel korábbi körben még a Toyota versenyzője előtt járt, végül elorrozta a második helyet honfitársa elől.
Jenson Button második idei futamgyőzelmét is behúzta © AP |
A Ferrarinak nem sikerült kiköszörülnie a kvalifikációs csorbát: Felipe Massa a 9. helyen ért célba, s ezúttal Kimi Räikkönen esett áldozatául a csapat stratégiájának. Készülve az esőre, a finn kocsijára már a 14. körben felrakták az esőgumikat, de mivel az égi áldás csak körökkel később érkezett meg, a 2007-es világbajnok visszacsúszott a mezőny végére. A futam félbeszakításakor a „Jégember” már ügyet sem vetett az esetleges újraindításra: kipattant az autójából, a Ferrari hospitality-helyisége felé vette az irányt, ahol nekiesett egy jégkrémnek és egy dobozos üdítőnek.
Üres kézzel zárta egész hétvégén át tartó küszködését a Renault is: Alonso az esőzés kezdetén kicsúszott a kavicságyba és 11. lett, míg Nelson Piquet a 13. helyen kormányozta célba autóját.
Robert Kubica és Heikki Kovalainen nem vehetett részt a sepangi „fürdőzésben”: a BMW-s már a felvezető körben panaszkodott az F1.09 hajtóművére, ami végül már az első körben megadta magát, míg a McLaren versenyzője néhány kanyarral a rajt után a kavicságyban kötött ki. A finn Melbourne-ben is a rajt után búcsúzott, így két verseny után elmondhatja magáról: 2009-ben még egyetlen versenykört sem sikerült teljesítenie.
automenedzser.hu
FORMA-1, MALÁJ NAGYDÍJ, VÉGEREDMÉNY |
1. Jenson Button (brit, BrawnGP) 1 ó 10:59.092 - 31 kör 2. Nick Heidfeld (német, BMW Sauber) + 22.722 31 - kör 3. Timo Glock (német, Toyota) + 23.513 - 31 kör 4. Jarno Trulli (olasz, Toyota) + 46.173 - 31 kör 5. Rubens Barrichello (brazil, Brawn GP) + 47.360 - 31 kör 6. Mark Webber (ausztrál, Red Bull Racing) + 52.333 - 31 kör 7. Lewis Hamilton (brit, McLaren-Mercedes) + 60.733 - 31 kör 8. Nico Rosberg (német, Williams) + 1:11.576 - 31 kör 9. Felipe Massa (brazil, Ferrari) + 1:16.932 - 31 kör 10. Sébastien Bourdais (francia, Toro Rosso) + 1:42.164 - 31 kör 11. Fernando Alonso (spanyol, Renault) + 1 kör 12. Kazuki Nakadzsima (japán, Williams) + 1 kör 13. Nelson Piquet Jr. (brazil, Renault) + 1 kör 14. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) + 1 kör 15. Sevastian Vettel (német, Red Bull Racing) + 1 kör 16. Sébastien Buemi (svájci, Toro Rosso) + 1 kör 17. Adrian Sutil (német, Force India) + 1 kör 18. Giancarlo Fisichella (olasz, Force India) + 2 kör Leggyorsabb kör: Jenson Button (brit, BrawnGP) 1:36.641 (18. kör) Kiestek a versenyből: 19. Robert Kubica (lengyel, BMW Sauber) 1. kör 20. Heikki Kovalainen (finn, McLaren-Mercedes) 1. kör |