A német pilóta februárban elszenvedett nyaksérülésének köszönhetően nem tud beülni a Magyar Nagydíj időmérőjén súlyos balesetet szenvedett Felipe Massa helyére. Visszatérése sokáig lázban tartotta a Ferrari és a Forma-1 szurkolóit, és maga az érintett is csalódottságát fejezte ki, hogy végül mégsem járt sikerrel.
„Hétfőn este hallottam a problémáról – mondta Montezemolo az olasz La Stampának. – Februárban volt egy kisebb motorbalesete Mugellóban, ahol rögtön érezte, hogy valami nem stimmel. Michael pár napja azt mondta nekem, hogy visszautazik Németországba egy-két kisebb ellenőrzésre a nyaka miatt. De hozzá is tette, hogy mindez csak formalitás.”
„Valamit azonban találtak a nyakában az orvosok, ami még mindig nem úgy működik, ahogy kellene. Így azt tanácsolták neki, jobban teszi, ha nem erőlteti meg túlságosan ezt a testrészt azzal, hogy visszatér a Forma-1-be. Ezzel a helyzettel senki nem tud mit kezdeni, nincs mit tenni. Az egészséggel nem lehet tréfálni. Természetesen én is nagyon csalódott vagyok.”
Nem rajta múlt © AP |
„Nem egy már visszavonult bajnok, hanem egy gyerek lelkesedésével állt hozzá a dolgokhoz – tette hozzá Montezemolo. – Négy kilót fogyott, hogy elérje 2006-os versenysúlyát." Arra a kérdésre, hogy miért Schumacher mellett döntöttek, a Ferrari elnöke így felelt: „Mégis csak Michael Schumacherről beszélünk. Már negyven éves, de még mindig olyan, mintha nem erről a bolygóról származna. Jobb szeretem a bajnokokat – még ha idősebbek is – az újoncoknál. Ráadásul úgy gondolom, a sportnak szüksége lett volna egy olyan lökésre, amelyet a visszatérése adniott volna.”
Michael Schumacher 1991 és 2006 között 249 futamon indult, ebből 91-et megnyert. 154 alkalommal állt a dobogón, 68-szor indulhatott a pole pozícióból. Hát világbajnoki címet szerzett, kettőt a Benettonnal (1994, 1995), ötöt a Ferrarival (2000, 2001, 2002, 2003, 2004). Sokak szerint tehetségéhez képest korán vonult vissza a Forma-1-től. Visszatérése nem lett volna egyedülálló a sport történetében, hiszen több egykori világbajnok érzett magában erőtt, hogy visszavonulása után újra versenyautóba üljön a legrangosabb sorozatban. Az 1991-ben visszavonult Alain Prost két év múlva, 38 évesen megnyerte a világbajnokságot, majd Ayrton Senna tragikus halála után Nigel Mansell ült a Williams Renault-ba és 1994-ben első lett a szezonzáró Ausztrál Nagydíjon.