Külföldön gyakran az "affiliate" partner kapcsolat alapján zajlik az internetes értékesítés. Mi, akik üdülést, szállást kínálunk, egy ilyen kapcsolatot kihasználva már magunk mögött tudhatunk egy jó szezont. A marketinget illető dilemmám. Mi a hatásosabb: ha a saját nevem alatt, egy viszonylag ismeretlen cég szolgáltatásaként kínálok egy jó terméket, vagy vállalva a partner nevét, - aki egyébként hasonló körben saját maga is jelen van - a partnerséget hangsúlyozom ki a marketing és az értékesítés során?Affiliate program Az affiliate- (más néven associate- vagy partner-) programok az internetes marketing egyik formája. Egy webszájt birtokosa jutalékot fizet partnereinek, ha a partner oldalán lévő hirdetésre kattintva jut át egy látogató az adott szájtra és ott fizetős ügyfél lesz belőle.
Amennyiben a saját márkaneved alatt forgalmazod a terméket, minden reklámodban az ajánlat legyen a főszereplő. Gondoskodj róla, hogy a partner olyan ajánlást írjon a reklámhoz, ami dicsér téged és a termékét!
1) Egy jó ajánlat
Amit jó terméknek hívsz, én inkább egy jó ajánlatnak, amire lecsaphat a potenciális vásárló, aki épp "vásárló üzemmódban" böngészi a webet. Legyen tehát ez a főszereplő.
2) A bizalom
Hiába azonban jó ajánlat, ha a vevő nem bízik meg abban, aki kínálja vagy ajánlja - a többségük ilyenkor nem fog vásárolni. Nézegetés közben rengeteg kifogás merülhet fel benne. Ilyenek például: "erről a cégről sosem hallottam, mi van, ha tönkremegy, mi van, ha túloz vagy akár hazudik az ajánlatában, kétségek, kétségek..." Egy ismerős márka, egy baráti cégnév csökkentheti ezt a bizalomhiányt.
3) A sorrend számít
A vevők többsége először a jó ajánlatot keresi. Ha elégedett, akkor beleolvas a részletekbe, és ott elvárja, hogy bizalmat építsen a szolgáltató - mint például egy ajánló egy régi partnertől.
Szeretném megkérdezni az ügyfeleim, hogy mi hiányzik nekik a
szolgáltatásainkból, de nem tudom, hogyan kérdezzek. Se túl általános kérdéseket nem szeretnék feltenni, se a "szájukba adni" a választ. Mi a jó módszer, hogy valós képet kapjak arról, merre fejlődjünk tovább?
A piackutatás nagyon fontos alapelvére kérdeztél rá. Röviden összefoglalva:az ügyfél általában nem tudja pontosan, hogy mit akar, ezért fölösleges megkérdezni tőle. Viszont többnyire határozott elképzelése van arról, hogy mit szeret és mit utál a cégedben, iparágadban. Ezt kérdezd meg!
Ennek ellenére sokan nem mernek kérdéseket feltenni, mert attól félnek, hogy az esetleges negatív felismerés hatására a régi ügyfél egyszer csak átmegy a konkurenciához. Ettől nem kell félned, mivel a vevőid - ha szeretnek
azért, ha problémájuk van veled, akkor pedig azért - osztják meg veled elismerő szavaikat, vagy építő kritikáikat. A tapasztalatom, hogy ez a fajta kommunikáció, interaktivitás mindig a kapcsolat megerősödésével jár.
Cégem egyedi tervezésű bútorokat gyárt, s mivel az emberek jó esetben 10-15 évenként vásárolnak ilyen jellegű terméket
, az árpozíció is magasabb. Milyen lehet az "időtlen" szolgáltatás ilyen esetben? Ha csak a bútort tervezzük meg, ráadásul ingyenesen, az nem működik, mert a tervet másutt is legyártathatja, és ez gyakran megesik velünk. Kifejlesztettünk egy saját rendszert is, szofverrel és szabadalommal, ez másolhatatlan, de a hagyományostól eltérő technológia több megrendelőt riaszt.
Két dolgot most azonnal bevezetnék a cégednél.
1) Új vevők szerzése
Mivel nagyon nehéz jó fórumot találni a célközönségedhez, így pazarlás lenne nagy reklámfelületeket megvásárolni. Az "időtlen szolgáltatás", amit a Marketing Tervezési Szisztémában tanítok, nehezen alkalmazható a céged esetében. Inkább egy "csalival" próbálkoznék: "Egyedi készítésű bútorok - 12 fontos szempont, mielőtt vásárlásra szánná magát - kérje ingyenes tájékoztatónkat most az X telefonszámon." Aki kéri, annak küldhetsz egy ajánlatot felmérésre, tervezésre, bútorkészítésre az ígért információ mellé csatoltan. Ha már érdeklődött valaki, akkor ne 'szállj le' róla, amíg nem vásárol!
2) Régi vevők megtartása
Azt írod, 10-15 évenként vásárolnak ilyen bútort a vevők. Teszel-e valamit azért, hogy a jelenlegi vásárlóid 10-15 év múlva hozzád jöjjenek vissza és ne máshoz? Folyamatosan kell tartanod a vevőkkel a kapcsolatot. Ennnek érdekében küldj nekik rendszeresen információt, kínálj fel időnként karbantartást, tisztítást. Emiatt vásárolnak legközelebb is a cégednél, és ezért ajánlanak az ismerőseiknek.
http://www.marketingcommando.hu