Ezeket a csapdákat kerülje, ha új munkahelyre kerül!
Íme néhány egyszerű és hasznos tanács, amit jó észben tartania, ha új munkahelyre kerül.
Egy új munkahelyen beilleszkedni nem mindig könnyű dolog, szép számmal szembesülhetünk kényelmetlen szituációkkal és csapdahelyzetekkel. A Business Insider cikkében, 5 jó tanácsot gyűjtöttek össze, ami segítségünkre lehet ebben az élethelyzetben.
1. Az ex-főnökről jót vagy semmit
Ahogy megismeri az ember újdonsült munkatársait és főnökeit, óhatatlanul szóba kerül a korábbi munkahely és ilyenkor hajlamosak vagyunk előző munkahelyünket negatív színben feltüntetni. Persze ezek a sztorizgatások jól is elsülhetnek, de annak is megvan a veszélye, hogy visszaszáll a "fikázás" és a végén még mi jövünk ki rosszul a szituációból. Gondoljunk bele, az új kollégák szemében olyannak tűnhetünk, mint aki csak panaszkodni tud és nem tiszteli a munkatársait.
2. Ne legyünk linkek
Nagyszerű dolog, ha miénk a világ legmegértőbb főnöke, aki nem csinál ügyet abból, ha a fogorvos miatt késtünk reggel, vagy ha előbb lelépünk, mert állatorvoshoz kell vinnünk a kutyát és akkor sem balhézik, ha elhúzodott az ebédszünet. Arra azonban ügyeljünk, hogy ne éljünk vissza ezzel, ezt ki kell érdemelnünk! Ha még újoncok vagyunk egy új helyen, ne linkeskedjünk, inkább érjünk be előbb és maradjunk bent tovább, mint a kollégák.
3. Óvatosan a viccelődéssel
Bár fontos az eredetiség, de lehet, hogy nem mindenki vevő a szarkazmusra a melóhelyen, ezért a politikailag inkorrekt vicceket lehetőleg hanyagoljuk kezdetekben, előbb tapasztaljuk ki, milyen a kollégák humorérzéke.