Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"eb915d0d-871f-4386-83ea-9c4e8f707885","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A volt miniszter tavaly év végén állt fel a 4iG felügyelőbizottságából.","shortLead":"A volt miniszter tavaly év végén állt fel a 4iG felügyelőbizottságából.","id":"20250220_hvg-cegvilag-Fellegiek-novekedesi-fazisban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eb915d0d-871f-4386-83ea-9c4e8f707885.jpg","index":0,"item":"053e0180-64f8-4229-bc5f-500125d98e3c","keywords":null,"link":"/360/20250220_hvg-cegvilag-Fellegiek-novekedesi-fazisban","timestamp":"2025. február. 20. 12:15","title":"Fellegi Tamás Dubajban, fia Magyarországon építi a bizniszt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"317a15c0-a4e9-43fc-aaa2-fe42d2b29ec3","c_author":"Kovács Gábor","category":"kkv","description":"Egy baszk acélgyártó által vezetett banki konzorcium szerzett közel 30 százalékos tulajdonrészt a spanyol Talgo vonatgyártóban, amelyet a magyar állam, illetve a Fidesz-közeli Magyar Vagon kívánt felvásárolni. A felvásárlást a spanyol kormány nemzetbiztonsági kockázatok miatt nem engedélyezte.","shortLead":"Egy baszk acélgyártó által vezetett banki konzorcium szerzett közel 30 százalékos tulajdonrészt a spanyol Talgo...","id":"20250221_A-Magyar-Vagon-az-orosz-hatter-miatt-kisiklott-Spanyolorszagban-de-lett-masik-befekteto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/317a15c0-a4e9-43fc-aaa2-fe42d2b29ec3.jpg","index":0,"item":"7e50233c-beed-4d0b-979a-90f0373f3a7e","keywords":null,"link":"/kkv/20250221_A-Magyar-Vagon-az-orosz-hatter-miatt-kisiklott-Spanyolorszagban-de-lett-masik-befekteto","timestamp":"2025. február. 21. 17:11","title":"A Magyar Vagon az orosz háttér miatt kisiklott Spanyolországban, de lett másik befektető","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b0245204-a1f1-4ea7-931a-cd09670aecc7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nemcsak meglepően vékony, hanem – a mesterséges intelligenciának köszönhetően – fölöttébb segítőkész is az Oppo legújabb összehajtható telefonja, a Find N5. Ez a készülék most a maga kategóriájában a világ legvékonyabbja.","shortLead":"Nemcsak meglepően vékony, hanem – a mesterséges intelligenciának köszönhetően – fölöttébb segítőkész is az Oppo...","id":"20250221_oppo-find-n5-specifikacio-bemutato-a-vilag-legvekonyabb-hajlithato-telefonja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b0245204-a1f1-4ea7-931a-cd09670aecc7.jpg","index":0,"item":"7168ca32-4fe4-43a8-b0a2-160ee7f98c98","keywords":null,"link":"/tudomany/20250221_oppo-find-n5-specifikacio-bemutato-a-vilag-legvekonyabb-hajlithato-telefonja","timestamp":"2025. február. 21. 10:42","title":"Ilyen mobil még nem volt: 8,9 mm-es vastagsággal bemutatták a világ legvékonyabb összehajtható telefonját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed4a8b7a-3580-49a1-b3a6-bbb817241c79","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Pilhál Tamás kételkedés nélkül, határozottan állt bele arccal az orosz propagandába.","shortLead":"Pilhál Tamás kételkedés nélkül, határozottan állt bele arccal az orosz propagandába.","id":"20250220_bucsa-magyar-nemzet-szinjatek-pilhal-orosz-propaganda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed4a8b7a-3580-49a1-b3a6-bbb817241c79.jpg","index":0,"item":"b818e2a6-f5d1-418c-8bc6-75be91c62956","keywords":null,"link":"/itthon/20250220_bucsa-magyar-nemzet-szinjatek-pilhal-orosz-propaganda","timestamp":"2025. február. 20. 11:43","title":"Bucsai színjátékról ír a Magyar Nemzet publicistája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe088e3b-17c0-4c5d-9793-2da3b8c01744","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"Kis, nyitott gazdaságban nem lennénk képesek önálló árfolyam-politikát folytatni, az euró átvételének fő előnye, hogy megszűnt az árfolyamkockázat – összegzi tapasztalatait Boris Vujcic, a Horvát Nemzeti Bank elnöke, aki tavaly július óta már a harmadik ciklusát tölti.","shortLead":"Kis, nyitott gazdaságban nem lennénk képesek önálló árfolyam-politikát folytatni, az euró átvételének fő előnye...","id":"20250221_hvg-boris-vujcic-horvat-jegybankelnok-eurobevezetes-inflacio-arsapka-interju-kiiktatott-kockazatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe088e3b-17c0-4c5d-9793-2da3b8c01744.jpg","index":0,"item":"b1418b94-e939-42f9-a4a6-c982f497341d","keywords":null,"link":"/360/20250221_hvg-boris-vujcic-horvat-jegybankelnok-eurobevezetes-inflacio-arsapka-interju-kiiktatott-kockazatok","timestamp":"2025. február. 21. 15:40","title":"Horvát jegybankelnök a HVG-nek: A gazdasági csodánkban jelentős szerepe volt annak, hogy eurót használunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d5024a2-918d-4e97-b337-a7dd7250ede0","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egy alföldi kisváros egyik egyházi óvodájának vezetője aggodalmát fejezte ki a kormány új rendelettervezetével kapcsolatban, ami külön csoportokba tenné az iskolakezdés előtt álló gyerekeket.","shortLead":"Egy alföldi kisváros egyik egyházi óvodájának vezetője aggodalmát fejezte ki a kormány új rendelettervezetével...","id":"20250220_ovoda-rendelettervezet-iskolakezdes-kulon-csoport","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d5024a2-918d-4e97-b337-a7dd7250ede0.jpg","index":0,"item":"a877ef98-c557-4feb-a26e-5e50918bdfe7","keywords":null,"link":"/itthon/20250220_ovoda-rendelettervezet-iskolakezdes-kulon-csoport","timestamp":"2025. február. 20. 12:37","title":"Még azoknak az óvodáknak is gondot okozhat az új rendelettervezet, ahol nincsenek vegyes csoportok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a3259948-3245-44d8-b83b-12498b2faece","c_author":"Balla István","category":"360","description":"Iskolásított óvoda, továbbá a középfokú felvételit és az év végi jegyeket meghatározó kompetenciamérés az iskolákban – a Belügyminisztérium újabb intézkedései a saját kudarcát fedik el. ","shortLead":"Iskolásított óvoda, továbbá a középfokú felvételit és az év végi jegyeket meghatározó kompetenciamérés az iskolákban –...","id":"20250221_Balla-Istvan-Pinter-Sandor-ujabb-oktatasi-reformjai-kompetenciameres-ovoda-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a3259948-3245-44d8-b83b-12498b2faece.jpg","index":0,"item":"39281afe-f349-4340-b7c0-5c6e45b2690e","keywords":null,"link":"/360/20250221_Balla-Istvan-Pinter-Sandor-ujabb-oktatasi-reformjai-kompetenciameres-ovoda-velemeny","timestamp":"2025. február. 21. 08:00","title":"Balla István: Nagy büdös egyes Sanyikának – hibát fednek el hibával a rendőrminiszter újabb reformjai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9c73d138-ae0d-438e-9f35-bf225a54e584","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az amerikai vezérkari főnököt, a haditengerészet első emberét és a légierő helyettes vezérét is lecserélték.","shortLead":"Az amerikai vezérkari főnököt, a haditengerészet első emberét és a légierő helyettes vezérét is lecserélték.","id":"20250222_usa-hadsereg-trump-katona","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9c73d138-ae0d-438e-9f35-bf225a54e584.jpg","index":0,"item":"b8ec8f90-5e7c-4735-b8fe-86cb34f27ac8","keywords":null,"link":"/vilag/20250222_usa-hadsereg-trump-katona","timestamp":"2025. február. 22. 08:30","title":"Trumpék kirúgták az amerikai hadsereg három vezetőjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A naponta mintegy hatszázezer ember közlekedését kiszolgáló 3-as metrón sebességkorlátozásokat vezettek be, mivel a...
A naponta mintegy hatszázezer ember közlekedését kiszolgáló 3-as metrón sebességkorlátozásokat vezettek be, mivel a sínpálya olyan rossz állapotban van, hogy kimozdulnak a sínek. A pálya kimozgása visszahat a metrókocsikra is, amelyikeknek már repednek szét a forgóvázai, és amúgy is lepusztultak, tavasszal a szerencsére áldozatok nélkül végződő metrókocsi-tűz óta többet leselejteztek közülük. Ahogy az Index írja, ha ez így folytatódik, lassan az egész pályán forgalomkorlátozást kell bevezetni, azaz miénk lesz a világ leglassabb és legveszélyesebb metrója. Egy metróvonal, ami napi hatszázezer embernek szerencsés esetben a célba jutását nehezíti meg. A szerencsétlen esetet pedig az önök fantáziájára bízzuk.
Szintén az Index cikkbében olvasható a következő: "áprilisban volt ugyan egy kísérlet a felújítás elindítására, a BKK benyújtott egy pályázatot a (tízmilliárdos) rekonstrukció építési terveinek uniós finanszírozására, ám Fellegi Tamás most lemondott fejlesztési miniszter valamilyen okból nem támogatta az projektet, így az kútba esett."
A 3-as metrót, amiről már a Demszky-érában tudott volt, hogy sürgősen fel kell újítani, nem esztétikai, meg egyéb okokból, hanem mert nem biztonságos, Fellegi Tamás úgy hagyta. Ízlelgessük a mondatot: Fellegi Tamás úgy döntött, hogy naponta hatszázezer ember egy balesetveszélyes műszaki állapotú berendezéssel közlekedjen. (Ami igaz a BKV járműveinek jelentős részére, viszont egy kigyulladó villamossal, vagy széteső busszal ellenben Ön próbáljon meg a Deák tér és az Arany János utca közt, 25 méteres mélységben gyorsan elhagyni egy füstölő, lángoló szerelvényt.) Fellegi Tamás Magyarország legnagyobb, egyértelműen az emberi hanyagság miatt történt ipari katasztófájának bekövetkezte után fél évvel úgy döntött, hogy lehetőséget teremt egy újabb tömegkatasztrófa megtörténtéhez.
Az érvelés leegyszerűsített, hiszen az előző ciklus vezetői előtt is ott voltak ugyanezek a problémák. Sőt, ki tudja, hogy Fellegi milyen okból, kinek a kényszerítése, félretájékoztatása, bármi egyebe okán döntött úgy, hogy most inkább nem támogatja a nyílvánvalóan nem jókedv-kérdés rekonstrukciót. De mégiscsak ott van a fix pont a történetben, és ez az ő döntése, ami elmaradt. Az pedig nyilván nem indok, hogy nincs pénz. Egyrészt mert ilyenre kell, hogy legyen pénz, másrészt - amitől még kellemetlenebb a történet - hogy az év során lejátszott Tarlós-Fellegi meccsekből úgy tűnt, hogy lett volna uniós forrás BKV-s fejlesztésekre, csak valamiért a kormányban úgy gondolták, hogy erre mégsem adnak.
Ha a metróirányító hibázik és tömegbalesetet okoz, kirúgják és bíróság elé állítják. Ha a metrószerelő kilop egy fontos alkatrészt és tömegbalesetet okoz, kirúgják és bíróság elé állítják. Ha a miniszter nem hoz meg egy felelős döntést, aminek tömegbaleset is lehet a következménye, akkor mi van? Egy ilyen helyzetben, amikor egy politikai döntés nem egyszerűen rossz, nem a magánvagyonunkat, hanem konkrétan az életünket veszélyezteti, akkor mi a teendő? Kinek kell szólni? Hol kell reklamálni?
Fellegi közben más okból lemondott, a hármas metró meg megy tovább. Aztán vagy lesz tömegbaleset, vagy nem. Sajnos, nem tud az ember nem arra gondolni, hogy jobb esetben valami óriási blama (a metróvonal működésének leállítása) rosszabb esetben megint tragédia fog kelleni az érdemi változáshoz.