A 13 tagú bizottság, amelynek vezetője Harold Gehman nyugalmazott admirális, meg van győződve arról, hogy egy szigetelő darab, amely nekiütközött a Columbia baloldali szárnyának a január 16-i felszálláskor, rést vágott az űrsikló hőpajzsán, s ez végzetesnek bizonyult a február 1-i visszatéréskor. Ezért a bizottság azt ajánlja a NASA-nak, hogy tegyen lépéseket a központi üzemanyagtartály szigetelésének védelmére, és helyezzen el kamerákat az űrsiklón és a földön a felszállás megfigyelésére. Egyben felhívja a Pentagon figyelmét, hogy az űrben keringő űrsiklót kövesse katonai felderítő műholdjaival, hogy felfedezzék az esetleges külső hibákat, sérüléseket. Azt is indítványozza a bizottság, hogy a jövőben az űrhajósok kiléphessenek az űrbe, az űrsikló hőpajzsának megvizsgálása céljából.
A 35 ezer dokumentum és több száz szakértő meghallgatása után született 250 oldalas jelentés, eddig nyilvánosságra nem hozott része szervezési reformokat irányoz elő a NASA-nál, hogy a további űrküldetések során ne születhessenek olyan hibás döntések, mint amelyeket a Columbia útja során hoztak a repülés irányítói. Gehman, akire már a Cole hadihajó elleni, 2000-ben Jemenben elkövetett merénylet kivizsgálásának hálátlan feladata is jutott, már májusban úgy nyilatkozott egy szenátusi bizottság előtt, hogy "papíron a NASA biztonsága tökéletes, de ha egy kicsit mélyebbre ásnak, nem marad semmi." (MTI)
A 35 ezer dokumentum és több száz szakértő meghallgatása után született 250 oldalas jelentés, eddig nyilvánosságra nem hozott része szervezési reformokat irányoz elő a NASA-nál, hogy a további űrküldetések során ne születhessenek olyan hibás döntések, mint amelyeket a Columbia útja során hoztak a repülés irányítói. Gehman, akire már a Cole hadihajó elleni, 2000-ben Jemenben elkövetett merénylet kivizsgálásának hálátlan feladata is jutott, már májusban úgy nyilatkozott egy szenátusi bizottság előtt, hogy "papíron a NASA biztonsága tökéletes, de ha egy kicsit mélyebbre ásnak, nem marad semmi." (MTI)