Az eset még hétfőn este történt. Az utasszállító pilótái nem reagáltak a légi irányítók kéréseire, így két belga gép felszállási parancsot kapott. A szuperszonikus vadászgépek mindössze két perc alatt beérték a "némaságba burkolódzott", már francia légtérben repülő utasszállítót, s néhány perccel később sikerült kapcsolatba lépniük vele.
Mint kiderült, technikai problémáik voltak, s a pilóták ezért nem tudtak a rádiós felszólításokra reagálni. Időközben a francia légvédelmet is riadóztatták, de a belga gépek közelebb voltak, ezért kaptak ezek utasítást a beavatkozásra.
Nem ez volt az első eset az utóbbi hónapokban, hogy utasszállító repülőgépek miatt kellett bevetni a nyugat-európai országok légierejét. Az Air Europa spanyol légitársaság egy repülőgépe például éppen idén május elsején, az EU-bővítés napján okozott kisebb pánikot: a pilóták ugyanis nem válaszoltak a légi irányítók kérdéseire.
Mindenki attól tartott, hogy terroristák akarnak a 2001-es amerikaihoz hasonló, pusztító merényletet végrehajtani e szimbolikus jelentőségű időpontban vagy Brüsszel, vagy Párizs ellen. (MTI)
Mint kiderült, technikai problémáik voltak, s a pilóták ezért nem tudtak a rádiós felszólításokra reagálni. Időközben a francia légvédelmet is riadóztatták, de a belga gépek közelebb voltak, ezért kaptak ezek utasítást a beavatkozásra.
Nem ez volt az első eset az utóbbi hónapokban, hogy utasszállító repülőgépek miatt kellett bevetni a nyugat-európai országok légierejét. Az Air Europa spanyol légitársaság egy repülőgépe például éppen idén május elsején, az EU-bővítés napján okozott kisebb pánikot: a pilóták ugyanis nem válaszoltak a légi irányítók kérdéseire.
Mindenki attól tartott, hogy terroristák akarnak a 2001-es amerikaihoz hasonló, pusztító merényletet végrehajtani e szimbolikus jelentőségű időpontban vagy Brüsszel, vagy Párizs ellen. (MTI)