Magyarország a 27. helyen áll a ranglistán, egyazon eredménnyel, mint Trinidad és Tobago - 96,8-as UNESCO-indexxel. A gyermekek érdekeit védő világszervezet Oktatást mindenkinek elnevezésű programja keretében többek között az írástudást, a képzettségi szintet, a tanuláshoz való hozzáférés lehetőségét, a létszám miatti esetleges zsúfoltságot, a nőknek az oktatásba való bevonását, a kormányzat oktatási támogatásának mértékét, valamint az oktatási rendszerben eltöltött időszak hosszát vizsgálták.
Norvégia vezető helyen áll az oktatás minőségét illetően, amelyet Dánia, Hollandia, Dél-Korea és Finnország követi. Európából Lengyelország (7.), Belgium (8.), az Egyesült Királyság (13.), Svédország (14.) Írország (17.), Ciprus(18.), Görögország (21.), és Olaszország (19.) előzte meg hazánkat, míg mögénk került Ausztria (29.), Portugália (34.), valamint Szlovákia és Csehország (36-37.).
Az UNESCO vezérigazgatója, Koicsiro Macsura szerint az oktatás legfőbb gondját világszerte a magas létszám miatti túlzsúfoltság, illetve a tanárok hiányos szakértelme jelenti. (euro.hu)
Norvégia vezető helyen áll az oktatás minőségét illetően, amelyet Dánia, Hollandia, Dél-Korea és Finnország követi. Európából Lengyelország (7.), Belgium (8.), az Egyesült Királyság (13.), Svédország (14.) Írország (17.), Ciprus(18.), Görögország (21.), és Olaszország (19.) előzte meg hazánkat, míg mögénk került Ausztria (29.), Portugália (34.), valamint Szlovákia és Csehország (36-37.).
Az UNESCO vezérigazgatója, Koicsiro Macsura szerint az oktatás legfőbb gondját világszerte a magas létszám miatti túlzsúfoltság, illetve a tanárok hiányos szakértelme jelenti. (euro.hu)