Másfél órát késett a felavatáson az új német szuper-gyorsvonat, s a menetrend szerinti intercity expressz utasai is több mint egy órával később érkeztek a célállomásra. A két szerelvény - a menetrend szerinti intercity és a Manfred Stolpe közlekedési minisztert, illetve a vasúti szolgáltató vállalat igazgatóját, Hartmut Mehdornt szállító szuper-gyorsvonat - nagyjából azonos időben indult a hamburgi állomásról.
Az áramkiesés miatt bekövetkezett műszaki probléma félúton megbénította az intercityt, az utasokat egy másik szerelvény vitte Berlinbe, mintegy hetven perccel a tervezett érkezési időpont után célba juttatva őket.
Az új járat „normális esetben” mintegy 35 perccel csökkenti a Hamburg–Berlin utazás időtartamát. Az egymástól 287 kilométerre levő két város közötti, mágneses elven működő gyorsvonat tervét annak idején elvetették, majd a Deutsche Bahn vasúti társaság úgy döntött, hogy a már létező nyomvonalat korszerűsíti.
A beruházás 650 millió euróba került, s remények szerint a korszerűsítésnek köszönhetően a jelenlegi 2 ,44 millióról 2005-ben 2,8 millióra nő az utasok száma.
A szuper-gyorsvonat szerelvényei 230 kilométeres óránkénti sebességgel haladnak, az ülőhelyek számát 15 százalékkal növelték.
Az új szolgáltatás balsikerű avatójával időben egybeesett, hogy a német vasút új díjszabást vezetett be: átlagosan 3 ,1 százalékkal emelte a hosszabb utazások, 3,6 százalékkal a helyi utazások tarifáit.