A tagjelölt Bulgária, a már EU-tag Észtország és Szlovákia vezeti a nemi esélyegyenlőtlenség kétes értékű listáját. A szervezet jelentése szerint az említett államok jogilag mindent megtettek ugyan az esélyegyenlőség biztosításáért, a hétköznapokban azonban ezeket a jogszabályokat nem alkalmazzák.
Az Európai Parlamentben ismertetett jelentés szerint a fizetések területén semmiféle elmozdulás nem történt: a két nemhez tartozók keresete közötti különbség nem változott a csatlakozás dátuma óta.
Ma még csak óhaj az is, hogy az új EU-tagok politikai közéletében több női szereplő legyen. A jelentés külön is kitér Magyarországra, rögzítve, hogy míg a nők a magyar lakosság közel ötven százalékát teszik ki, a magyar parlamenti képviselőknek csupán 9 százalékát adják. A számok még rosszabbak, ha a kormányok összetételét vizsgáljuk: Litvániában és Magyarországon két női miniszter van, Lengyelországban egy, Szlovákiában pedig egy sem.
Az Európai Parlamentben ismertetett jelentés szerint a fizetések területén semmiféle elmozdulás nem történt: a két nemhez tartozók keresete közötti különbség nem változott a csatlakozás dátuma óta.
Ma még csak óhaj az is, hogy az új EU-tagok politikai közéletében több női szereplő legyen. A jelentés külön is kitér Magyarországra, rögzítve, hogy míg a nők a magyar lakosság közel ötven százalékát teszik ki, a magyar parlamenti képviselőknek csupán 9 százalékát adják. A számok még rosszabbak, ha a kormányok összetételét vizsgáljuk: Litvániában és Magyarországon két női miniszter van, Lengyelországban egy, Szlovákiában pedig egy sem.