© hvg.hu |
Az automatizálás hívei azzal érvelnek, hogy az új rendszer erőssége a biztonság, alkalmazásával jelentősen csökkenne a veszélyes helyzetek kialakulásának lehetősége. A metrómegállókat ajtókkal ellátott falak választanák el a pályától, amelyet mozgásérzékelővel látnának el, s a szerelvények azonnal leállnának, ha valaki a síneken tartózkodik. A vonatokat biztonsági kamerákkal is felszerelnék.
Ugyanakkor sokan aggódnak: hogyan reagálna egy emberi kéz irányítása nélküli szerelvény bizonyos, előre nem tervezhető veszélyhelyzetekre. E tábor szerint a stockholmi metrótűz éppen azt igazolta, hogy adott esetben mennyire fontos lehet a személyzet jelenléte a vonaton. Áthidaló megoldásként elképzelhető, hogy a szerelvényeket „cirkáló utaskísérővel” látnák el.
Az automata metró támogatói a városi metróhálózat tervezett bővítésével és korszerűsítésével kapcsolják össze javaslatukat. Abban egyetértenek Helsinki közügyeinek irányítói, hogy a jelenlegi, hetvenes évekből származó technológiát minden újjal kell felváltani.