Nikolaus Glisic, a fuvarozók szövetségének vezetője kedden Bécsben közzétett nyilatkozatában leszögezte: a magyar teherautó-sofőrök fontos közvetítők voltak, és jelenleg is azok a keleti üzletekben.
Glisic szerint az AMS-nek európai szellemiségre kellene törekednie, márpedig elmaradott gondolkodásra utal, ha több mint egy évvel az EU sikeres keleti bővítése után nemkívánatos munkaerőnek minősítenek EU-államolgárokat a tökéletesen megváltozott európai környezetben.
Visszautasította az AMS-nek azt a követelését, hogy hirdessenek moratóriumot az ingázók és a gyakornokok ausztriai munkavállalását lehetővé tevő szerződések megkötésére. Kiemelte, hogy ezzel ellentétben éppen a keretszámok növelésére lenne szükség. Hozzáfűzte, hogy az AMS által ajánlott osztrák munkaerő gyakran nem megfelelően képzett, és nem eléggé rugalmas a feladatokkal kapcsolatban.
Glisic állásfoglalása azt követően látott napvilágot, hogy az AMS kedden közzétette annak a felmérésének az eredményeit, amelyet az EU-bővítés óta megnövekedett közúti teherforgalommal kapcsolatban végeztek az ország keleti határai mentén.
Sylvia Leodolter, az osztrák Munkáskamara (AK) közlekedési szakértője megállapította, hogy erősen megnövekedett a közúti teherforgalom Ausztria keleti határain az EU-bővítés óta. Hozzáfűzte, hogy egyre nagyobb nyomás nehezedik a gépkocsivezetőkre is.
A felmérésben 1600 gépkocsivezetőt kérdeztek ki, s ezek alapján megállapították: a sofőrök több mint egyharmada csak kevesebb mint 3 éve dolgozik a cégénél, az osztrák tehergépkocsik közül minden harmadik volánjánál külföldi, minden hatodiknál pedig magyar gépkocsivezető ül.
Ezek alapján elhibázottnak minősítették a külföldi ingázók és a gyakornokok foglalkoztatását lehetővé tevő megállapodások politikáját. Követelték, hogy csökkentsék e területeken a létszámot, és állítsák le az ilyen megállapodások megkötését.