A Universal Pictures által tervezett A 93-as járat című film a United Airlines 93-as számú járatának sorsát dolgozza majd fel. Ez volt az a repülőgép, amelyet a terroristák, hasonlóan a másik három repülőgéphez, hatalmukba kerítettek, és – legalábbis a feltételezések szerint – Washingtonban a Fehér Háznak, vagy a Capitolium épületének akartak vezetni, de nem érte el a kitűzött célpontot, hanem Pennsylvaniában lezuhant.
Számos jel, egyebek között sms-üzenetek utalnak arra, hogy a gép utasai közül néhányan szembeszálltak a terroristákkal, s az utasszállító tragédiája a fedélzeten dúló elkeseredett küzdelem közben következett be. A filmet, amelynek forgatása októberben kezdődik, Paul Greengrass rendezi, a szereplőgárdát illetően egyelőre nem szivárgott ki semmi.
Az amerikai filmgyártók és televizió-csatornák évekig tartózkodtak attól, hogy a nemzetet alapjaiban megrázó tragikus eseményről játékfilmet készítsenek. Az elmúlt időszakban azonban változott a helyzet, több televíziós csatornánál készülnek a szeptember 11-i eseményeket valamilyen módon megjelenítő tv-filmek, két nagy filmgyártó vállalat – a Paramount Pictures, illetve a Columbia Pictures – pedig már korábban bejelentette, hogy filmet készít szeptember 11-ről.
A Paramount számára készülő alkotást Oliver Stone kezdi forgatni október közepén. A Világkereskedelmi Központ összeomlott ikertornyainak romjai alá temetett rendőr igaz történetét feldolgozó film főszereplője igazi nagyágyú, Nicolas Cage lesz.
A Columbia Pictures februárban jelentette be, hogy megvásárolta a The New York Times két riportere által írt 102 perc című dokumentumregény megfilmesítési jogát. A regény annak a rövid, de annál feszültebb időtartamnak a történéseit írja le, amely az első repülőgép becsapódása és a Világkereskedelmi Központ ikertornyai közül az elsőnek az összeomlása között eltelt.
"Egészséges dolog, hogy a szórakoztató ipar, a tömegkultúra is foglalkozni kezd a szeptember 11-i eseményekkel" – jelentette ki Paul Levinson, a New York-i Fordham egyetem egyik médiakutatója.
"Az akkor történtek messzire ható, meghatározó eseményei korunknak, s épp ezért elkerülhetetlen, hogy Hollywood is foglalkozzék vele. Mindez része annak a folyamatnak, amely hozzásegít bennünket saját érzéseink feldolgozásához is" – tette hozzá Levinson.