A szervezet javasolja, hogy a légi szállítást is foglalják bele az EU Gázkibocsátási Kerettervébe, s a repülőterek vállalják a környezetvédelmi követelmények teljesítését „a szennyező fizet” elv alapján.
„Az ipar jelentős lépéseket tett a környezet védelme érdekében, s amennyiben nem teszünk mi is ugyanígy, 2050-re a repülőgépek lesznek a legnagyobb környezetszennyező források” - áll a közleményben. Az európai repülőterek üzemeltetőinek szemléletében jelentős változást hoz majd, ha a repülőgépipar csatlakozik a célirányos gazdasági eszköztárhoz, így például a gázkibocsátási egyezményhez.
Az Európai Bizottság által nemrég kiadott tanulmánya már elemezte, hogy miként kerülhet be az iparág a széndioxid-kibocsátással foglalkozó tervezetbe. Az elképzelések szerint a légitársaságok is gazdálkodhatnának széndioxid-kibocsátási kvótájukkal, de az EB-tanulmány külön foglalkozik a kodenzcsíkok problémájával vagy a nitrogénoxidok kibocsátásával kapcsolatos gondokkal is.
Az ACI EUROPE vezérigazgatója azért is véli szükségesnek az önkéntes részvételt a klímaváltozás elleni harcban, mert nem tartja járható útnak, hogy különféle adók bevezetésével az utasokra terheljék a környezetvédelem költségeit. Ez ugyanis csökkenti a keresletet, az utasok számát, végső soron a légitársaságok üzleti eredményességét.
Európai repterek a klímaváltozás ellen
Utolsó frissítés:
A 45 európai ország 400 repülőterét tömörítő ACI EUROPE a klímaváltozás kezelését célzó intézkedésekről adott ki közleményt.