A balesetet kivizsgáló francia hatóság jelentése szerint a Concorde 113 halálos áldozatot követelő balesetét véletlenek láncolata váltotta ki. A kifutópályáról előtte startolt egy másik gép, amelynek szárnyáról levált egy kisebb fémlemez. A francia gép kereke közvetlenül a magasba emelkedés előtt ráfutott a fémdarabra, emiatt a gumiabroncs felrobbant, darabjai kilyukasztották az üzemanyagtartályok egyikét, és a kerozin kigyulladt. Ez okozta a motor leállását és a gép lezuhanását. A vizsgálat lezárult, de a felelősséggel kapcsolatos bírósági eljárás még tart.
A francia tévében megszólaló szemtanúk, szakemberek, köztük a Concorde volt pilótái, üzemeltetői viszont azt fejtették ki, hogy a tragédiára számítani lehetett, szinte csak idő kérdése volt, hogy mikor következik be. Rámutattak: a Concorde repülésének 24 évében fel- és leszálláskor mintegy 70 alkalommal robbant szét kerék. Volt, hogy darabjai kilyukasztották az üzemanyagtartályt, s a gépnek vissza kellett térni a a repülőtérre - csak nem gyulladt ki az üzemanyag. Egy ilyen baleset után már korábban felvetődött, nem kell-e kivonni a forgalomból a gépet, ezt azonban presztizs-szempontból elvetették.
Az egyik szakértő kifejtette: a kerékproblémák jóval gyakoribbak voltak a Concorde-nál, mint más tipusoknál. Ha a szuperszónikus gép a szokásos szériában készül, és nem csak 12 példánya közlekedik - ami már eleve a típus kereskedelmi kudarcának következménye volt -, akkor a végzetes baleset alighanem jóval hamarabb bekövetkezett volna.
Lett volna mód biztonságosabb abroncs felszerelésére, vagy az üzemanyagtartály megerősítésére, de ezt elmulasztották - állította egy szakértő, míg egy másik szerint a baleset napján a gép hajtóművével sem volt minden teljesen rendben.
Ezek és más, az adás által említett körülmények a szakértők között eddig is vita tárgyát képezték, természetesen a felelősségét tagadó - a kis fémlemezt állítólag elvesztő - Continental Airlines amerikai légitársaság ügyvédei is hivatkoznak rájuk a még folyamatban lévő bírósági eljárásban.
Az egyik megszólaltatott szakértő úgy nyilatkozott: jórészt politikai szempontok miatt állították forgalomba a gépet, ugyanis szerinte már a koncepciója is elhibázott volt, amennyiben a szárny alján elhelyezett üzemanyagtartály egyetlen más típuson sem került olyan közel a kerekekhez, mint a Concorde-on.
A több mint öt évvel ezelőtti baleset végső soron oda vezetett, hogy a francia Air France és a brit BEA légitársaságnál közlekedő összesen 12 Concorde gépet a baleset nyomán előbb korlátozott időre leállították, majd rövid újbóli repülés után végül teljesen kivonták a forgalomból: ezzel legalábbis belátható időre véget ért a hangsebesség feletti menetrendszerű utasszállítás a világon.