A JSF (Joint Strike Fighter) az amerikai hadiipar egyik legnagyobb vállalkozása. Egyaránt képes vadászgépként repülni, illetve - bombázóként - földi célpontokat támadni, s ennek megfelelően elkészülte után az amerikai haderőben több géptípust is a JSF-fel váltanak majd fel.
Ez lép majd az amerikai légierő F-16-os vadászgépei és A-10-es bombázói helyére, a haditengerészetnél az F/A-18-as Hornet vadászbombázókat, a tengerészgyalogságnál pedig a helyből fel- és leszálló Harrier vadászbombázókat cserélik majd le az új géptípussal. Ez önmagában is jóval több mint ezer gépet jelentene, ám a költségek leszorítására a Lockheed kilenc külföldi országot is bekapcsolt a fejlesztési-gyártási együttműködésbe, s ezektől szintén megrendeléseket remél. Stevens közölte: azt remélik, hogy másfél éven belül a partner országokkal aláírják az úgynevezett "egyetértési jegyzőkönyveket", amelyek jeleznék, hogy ezek az államok hány gépet akarnak beszerezni saját haderejük számára a JSF-ből.
Az új gépnek a sokrétű követelmények miatt három különböző változata készül majd: egy a légierő számára, egy a haditengerészetnek, s egy helyből fel- és leszálló típus. A hatalmas megrendelésért a Boeing és a Lockheed futott versenyt egymással, s a Pentagon végül 2001-ben a Lockheed mellett döntött.