Az Alitaliának már csak 100 napra elegendő szabad pénzeszköze van, és ha nem valósul meg a kilátásba helyezett 1,2 milliárd eurós tőkeemelés, akkor a cég pénzügyileg összeomlik. A feltőkésítéshez eredetileg a milánói Intesa bank és a Deutsche Bank nyújtotta volna a bankgaranciát, de az olasz bank a római Messaggero napilap beszámolója szerint elállt az üzlettől.
A British Airways jövedelmezőségi problémákkal küzd. A társaság e héten kinevezett, új vezérigazgatója, Willie Walsh úgy látja, hogy az üzemanyag drágulása miatt idén nem tudják elérni a korábban tervezett 10 százalékos profitrátát. Ráadásul legalább 100 millió fontot terveznek fordítani arra, hogy magukhoz édesgessék a nagy távolságra utazó ügyfeleiket a gépek komfortjának emelésével. A vállalat az idei év első negyedében 8,5 százalékos profitrátát ért el. A BA átalakításokat tervez azoknál a rövid távú járatoknál, amelyek veszteségesek, és az új vezérigazgató tervei között szerepel az is, hogy a cég pozícióinak erősítésre végett részt vesznek az ágazat konszolidációjában.
Az ír Ryanair kissé aggódik a tél miatt, a jelentős árelőny elvesztésétől tart, bár egyelőre nincs panaszkodni valója: szeptemberben az előző havihoz képest stabil volt a gépek kihasználtsága. A mutató 87 százalék volt, az utasok száma 27 százalékkal 3,02 millióra nőtt az egy évvel korábbihoz képest. A téli időszak üzletmenetét azonban óvatosan ítéli meg a társaság vezérigazgatója. Szerinte a nagy európai légitársaságok által bevezetett üzemanyagpótdíj az ilyen felárat nem alkalmazó Ryanair gépeire terelheti ugyan az utasokat, de a jegyárkülönbség az év hátralevő részében csökkenhet, mert a hagyományos légitársaságok is engedni fognak áraikból, ha versenyben akarnak maradni.