A WHO táplálkozásra és sportolásra vonatkozó globális stratégiájáért felelős Colin Tukuitonga szerdán az élelmiszeripari vállalatok képviselői előtt fejtette ki: egyes cégek, mint a Kraft, a Nestlé és az Unilever nemrégiben módosította receptjeit, csökkentette termékei só, cukor és zsírtartalmát és vállalta azt is, hogy módosít reklámozási és marketing gyakorlatán. E vállalatok azonban eseti változtatásokat hoztak, miközben az ipar egészét érintő változtatásra volna szükség - mondta.
Tavaly a világ országainak egészségügyi miniszterei tervet fogadtak el a helyes táplálkozásról, a sportolásról, ennek folytatásaként rendezték meg a szerdai tanácskozást. A WHO szerint az élelmiszerek feldolgozásában lényeges változtatásokra van szükség ahhoz, hogy elejét vegyék - a felmérések szerint - milliók korai halálának, megbetegedésének az " elhízás járványa " miatt.
A szakértők a vállalatoktól többletvállalásokat, vagy pontos célok kijelölését várnák el. Nina Backes, a Nestlé szóvivője közölte, hogy vállalati szinten sokat tesznek, de nincs tudomása arról, hogy a Nestlé a WHO-val szemben is kötelezettségeket vállalna. A Nestlé az elmúlt években 700 terméke esetében csökkentette a só, a cukor és a zsírtartalmat és informatívabbá tette a címkézést is.
Tukuitonga reményét fejezte ki, hogy az élelmiszeripar önkéntesen vállal magára célokat és kötelezettségeket, mert - mint mondta - messze vagyunk attól, hogy élelmiszereink egészségesek legyenek.
Tavaly a világ országainak egészségügyi miniszterei tervet fogadtak el a helyes táplálkozásról, a sportolásról, ennek folytatásaként rendezték meg a szerdai tanácskozást. A WHO szerint az élelmiszerek feldolgozásában lényeges változtatásokra van szükség ahhoz, hogy elejét vegyék - a felmérések szerint - milliók korai halálának, megbetegedésének az " elhízás járványa " miatt.
A szakértők a vállalatoktól többletvállalásokat, vagy pontos célok kijelölését várnák el. Nina Backes, a Nestlé szóvivője közölte, hogy vállalati szinten sokat tesznek, de nincs tudomása arról, hogy a Nestlé a WHO-val szemben is kötelezettségeket vállalna. A Nestlé az elmúlt években 700 terméke esetében csökkentette a só, a cukor és a zsírtartalmat és informatívabbá tette a címkézést is.
Tukuitonga reményét fejezte ki, hogy az élelmiszeripar önkéntesen vállal magára célokat és kötelezettségeket, mert - mint mondta - messze vagyunk attól, hogy élelmiszereink egészségesek legyenek.