Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A Toyotánál jövőre 9,06 millió jármű gyártását tervezik, 10 százalékkal többet, mint 2005-ben. Világszerte 8,85 millió járművet szeretnének értékesíteni, 9 százalékkal haladva meg az idei 8,09 milliót. Külföldön várhatóan 12 százalékkal 6,38 millióra, Japánban 4 százalékkal 2,47 millióra nőhet az eladás. Ezzel az eredménnyel a Toyota megelőzheti az amerikai General Motorst, és a világ vezető autógyártójává válhat.
Highlander, a hibrid terepjáró
A Toyota szárnyalása 2003-ban kezdődött, akkor a második helyről leszorította az ugyancsak amerikai Fordot. A japán óriás néhány adatban már most is világelső. Piaci tőkeértéke 177 milliárd dollár, nagyobb, mint az utána következő három autógyáré együttvéve. A General Motors a tizedik, a Ford a 13-ik ebben a rangsorban. A Toyota termeli egyszersmind a legnagyobb adózott eredményt a világ járműipari csoportjai közül. A márciussal záruló pénzügyi évben több mint 10 milliárd dolláros pozitív eredményt várnak a piaci elemzők. A General Motors idén eddig 4 milliárd dollárt vesztett, és a Ford is veszteséges volt a harmadik negyedévben amerikai értékesítési nehézségek miatt.
Az egész idei üzleti évre a Toyotánál 8,03 millió jármű eladását valószínűsítik, a korábban jósolt 7,97 millió helyett. Várhatóan az USÁ-ban tervezett 2,5 milliónál ötvenezerrel több Toyotát adnak el, Japánban 10 ezerrel fejelik meg a 2,42 milliós tervet.