Decemberben még úgy tűnt, hogy a Ferrari hamarosan bajba kerül, hisz a Vodafone 2007-es átigazolása a versenytárs McLarenhez évi 40 millió dolláros bevételkiesést jelent a Scudeirának. Az új szponzor azonban nem váratott sokáig, a világ legnagyobb gyémántkitermelője, a dél-afrikai De Beers állítólag évi 50 millióval száll be a Forma 1-es üzletbe.
Asprey logó a 1996-os Ferrarin © sport1.de |
A világ gyémántforgalmának 80 százalékát uraló, a dél-afrikai vállalatot birtokló Oppenheimer család nem az első gyémántkereskedő, akit megcsapott a száguldó cirkusz szele, a Monacói Nagydíjon a Steinmetz ékszerlánc előbb a Jaguar Racing, majd a McLaren autóin reklámozta nevét, sőt Schumacher Ferrariján is volt egyszer gyémántos támogató, az Asprey gyémántkereskedő logóját 1996-ban, első Ferraris évében viselte a kerpeni tűzpiros versenyautója.
Gyémántban az elsők |
A London, Tokió, Osaka, New York, Los Angeles és Párizs legpatinásabb ékszerboltjaival büszkélkedő dinasztia és az olasz Forma 1-es istálló közötti megállapodás hírét először brit és dél-afrikai lapok vetették fel. Bár egyik fél sem erősítette meg a hírt, a DSF német sporttévé internetes oldala szerint már jövő héten bejelenthetik az együttműködést. A Ferrarinál nem kommentálták a spekulációkat. Látszólag nem rendítette meg a csapatot a Vodafone kiszállása, a Ferrari-főnök Jean Todt, azt nyilatkozta még karácsony előtt, hogy annyi a kérő, mint még soha.
A főszponzor továbbra is marad a Marlboro, a De Beers a Shell mellett a másik kiemelt szponzor lenne. Az állítólagos 50 millió dolláros támogatással a Ferrari újra megközelíthetné a 400 milliós költségvetéssel működő Toyota csapatot. A frigyből a Forma 1 is profitálhat, hisz Bernie Ecclestone nemrég bejelentette: nem az a kérdés, hogy megyünk-e Dél-Afrikába, hanem az, hogy mikor. Fokváros közelében Hermann Tikle sztárépítész tervei alpján hamarosan új pálya épül. 1993-ig Kyalamiban rendeztek Forma 1-es futamokat Dél-Afrikában.