A vasúttársaság szerint mozdonyvezető - észlelve a fék meghibásodását - nyílt pályán megállította a vonatot, de nem szakszerűen helyezte el az ehhez használt "fémpapucsokat" s nem sikerült megakadályozni a vonat megindulását.
A Bijelo Polje és Bar között közlekedő személyvonat a Podgoricától 15 kilométerre északkeletre fekvő Bioce falunál siklott ki hétfő este, és négy, utasokkal teli kocsija a Moraca folyó 30-50 méter mély völgyébe zuhant. A tragédiában 44-en - közöttük hat gyerek - vesztették életüket, a közel kétszáz sérült felerészben ugyancsak gyerek volt.
A podgoricai vizsgálóbíró szerint azonban balesetet valószínűleg az okozta, hogy a szerelvény fékrendszere felmondta a szolgálatot.
Egy túlélő arról számolt be: amikor a vonat megmozdult, az utasok rájöttek, hogy a fékrendszer felmondta a szolgálatot és pánik uralkodott el. Meg akarták húzni a vészféket, de a fékkar "egy milliméterre sem mozdult".
A Bijelo Polje és Bar között közlekedő személyvonat a Podgoricától 15 kilométerre északkeletre fekvő Bioce falunál siklott ki hétfő este, és négy, utasokkal teli kocsija a Moraca folyó 30-50 méter mély völgyébe zuhant. A tragédiában 44-en - közöttük hat gyerek - vesztették életüket, a közel kétszáz sérült felerészben ugyancsak gyerek volt.
A podgoricai vizsgálóbíró szerint azonban balesetet valószínűleg az okozta, hogy a szerelvény fékrendszere felmondta a szolgálatot.
Egy túlélő arról számolt be: amikor a vonat megmozdult, az utasok rájöttek, hogy a fékrendszer felmondta a szolgálatot és pánik uralkodott el. Meg akarták húzni a vészféket, de a fékkar "egy milliméterre sem mozdult".