Az AIG elnök-vezérigazgatója Martin J.Sullivan, a Manchester United sztárjaival. Park Ji-sung, Wayne Rooney, Christiano Ronaldo és Gary Neville, az 56,5 millió fontot (99,3 millió dollárt, 80,6 millió eurót) érő reklámmal a dresszükön © AP |
Mostanában terjedőben van, hogy a csapatoknak otthont adó stadionokat nevezik el a szponzorokról. Így például a Bayern München nemrégiben elkészült hipermondern létesítményét egy biztosító társaság után például Allianz Arenanak nevezik. Az Arsenal új stadionja pedig Emirates légitársaságtól kapott pénzből épül, s így a ezt a futballszentély is a szponzor nevét fogja viselni.
Mezreklám top 5 (éves díj) |
(millió font) |
„Nagy lépés ez a Manchester United számára, hiszen a szerződéssel megerősítjük helyünket a világ élvonalában" – mondta David Gill klubigazgató. Az AIG-vel kötött 56,5 millió fontos szerződés aláírása után. A megállapodás a következő szezontól lép érvénybe, addig még a Vodafone hirdetései lesznek láthatóak a manchesteriek mezén. Gill nyilván nem csak a sportteljesítményre gondolt megjegyzésével, hanem arra is, hogy a szponzorszerzésben, s üzleti értékük elismertségében is a bajnokok ligájában maradtak ezzel.