BAA és a Budapest Airport |
A BAA decemberben 1,3 milliárd fontért 75 százalék mínusz egy részvény érdekeltséget és 75 évi üzemeltetési jogot vásárolt a Ferihegyet működtető Budapest Airportban. |
A Goldman Sachs néhány hete tett már egy részvényenként 8,75 fontos - a BAA-t 9,4 milliárd fontra értékelő - ajánlatot a brit cégre, de a BAA vezetése ezt elvetette. Az átvételi ügyekben illetékes brit cégfelügyelet, a Takeover Panel június 9-ig adott időt a Goldman Sachsnak újabb ajánlat beterjesztésére vagy a régi visszavonására.
A Ferrovial a múlt hét óta megemelt, részvényenként 9,00 font - a BAA teljes részvénytőkéjére vetítve 9,732 milliárd font - értékű készpénzes átvételi ajánlatot tart érvényben a BAA 100 százalékára, de a brit cég vállalatvezetése - a korábbi, részvényenként 8,10 fontos, összesen 8,75 milliárd fontos Ferrovial-ajánlathoz hasonlóan - ezt is azonnal elvetette.
A Ferrovialnak hétfőn kell beterjesztenie saját, új ajánlatát. A BAA folyamatosan próbálja visszaverni a Ferrovial felvásárlási próbálkozásait, érvekkel és a részvényeseknek ígért jelentős hűségjutalommal egyaránt. A cégvezetés a múlt héten közzétett, a részvényeseknek elküldött levelében azt írta: "nyilvánvaló", hogy a cég tényleges értéke meghaladja a részvényenkénti 9,40 fontot is; ez 10 milliárd dolláros tőkeértéknek felel meg.
A BAA vezetése a múlt heti üzenetben összesen 750 millió font tőkevisszatérítést is felajánlott a részvényeseknek, ha elvetik a Ferrovial-ajánlatot. Megígérte emellett, hogy az idei pénzügyi évben a részvényenkénti osztalékot 40 százalékkal 31,50 pennyre, a 2007-2008-as pénzügyi évben további 7 százalékkal, 33,70 pennyre emeli.