Giovanni Claudio Fava tagja annak az ideiglenes európai parlamenti bizottságnak, amely az amerikai titkosszolgálat európai tevékenységét vizsgálja. Az általa összegyűjtött, az európai légtér és repülőterek használatával kapcsolatos adatok szerint 2001 decembere és 2006 tavasza között az amerikai titkosszolgálat 1080 alkalommal repült az európai légtérben. A képviselő kiderítette, hogy a belga Deurne (Antwerpen) és a brüsszeli nemzetközi repülőtér négy CIA-járatot fogadott 2002 júliusa és 2006 februárja között.
Guy Verhofstadt miniszterelnök szóvivője visszautasította az állításokat. Mint közölte: mind a négy gyanús járatot megvizsgálták és nem találtak bizonyítékot arra, hogy az amerikai titkosszolgálat járatairól lett volna szó. A hírszerzés és a biztonság szolgálat is határozottan visszautasította a vádat.
Az első járat utazása 2002. július 16-ra tehető, mikor egy Gulfstream III repülő, melynek regisztrációs száma N828MG volt, az amerikai Albany-ból Deurne városába repült. A következő napon Nagy-Britanniába, majd onnan Nürnbergbe repült. Július 20-án újból Deurne-be érkezett, onnan Amszterdamba, majd Amerikába repült.
Három hónappal később, 2002 októberében ugyanez a gép egy Maher Arar nevű szíriai származású kanadait utaztatott. Amerikából a gép Ammanba ment Rómán keresztül. A jordániai fővárosból Arart autóval Szíriába szállították, ahol megkínozták és egy éven át tartották fogságban.
A harmadik, CIA-járatnak vélt gép a Zaventem repülőtérre szállt le 2004. december 5-én, a Gulfstream V regisztrációs száma N1HC volt. A Philadelphiából érkező gép másnap az amerikai Tulsába távozott.
Ugyanaz a gép 2006. február 8-án is leszállt a brüsszeli nemzetközi repülőtéren, akkor New Yorkból Rotterdamon keresztül érkezett a városba. Másnap Rotterdamon és Amszterdamon keresztül Zürichbe repült.
Az Európai Parlament illetékes bizottsága hétfőn fogadta el a Fava-jelentést 25 igen és 14 nem szavazattal, heten hiányoztak a szavazáskor. A parlament elé júliusban kerülő szöveg azt állítja, hogy az amerikai hatóságok közvetlenül felelősek több, terrorista cselekedetekkel gyanúsított személy elrablásával Európa területéről és az érintettek fogva tartásával. A vizsgálat eredménye szerint az amerikaiak titkos repülőjáratokkal szállították a terrorista gyanús személyeket olyan országokba, ahol az általuk alkalmazott bánásmódot nem tiltják a jogszabályok.