Amszterdam városi tanácsa ambiciózus kampány terveit mutatta be. A cél az, hogy Európa-szerte újra felfedezzék a holland várost, mint a nemzetközi kereskedelem és a külföldiek kedvelt tartózkodási helyéül szolgáló első öt európai város egyikét.
A tervet cégek, szervezetek és kormányzati szervek képviselőivel folytatott 100 napos egyeztetés során állították össze. A hosszú előkészület fő tapasztalata: a kreativitás az, ami megkülönbözteti Amszterdamot a többi várostól.
A most elindított Amszterdam Top City programra a város az elkövetkező öt évben 51 millió eurót költ. Az öt legfontosabb tennivaló: tervet dolgoznak ki a tehetségek városba csábítására; ösztönzik és segítik a vállalkozásokat, hogy azok gyors ütemben növekedjenek; tovább javítanak a város eddig is kellemes légkörén, hangulatán (a vendéglátóipar fejlesztésével, a szolgáltatások javításával); újabb tereket alakítanak ki és adnak a turisták birtokába; külföldön igyekeznek tovább erősíteni az Amszterdamról kialakult kedvező képet.
Amszterdam a jövőben szisztematikusan törekszik arra, hogy felkeltse a tehetséges holland és külföldi diákok, művészek érdeklődését. Ebben kulcsfontosságú szerep hárul a jövőre felállítandó Amszterdam Talent University-nek, amelyet közösen hoznak létre vállalkozások, oktatási intézmények, s a „szuperegyetem” természetesen a városi hatóságok támogatását is élvezi. A cél olyan „top” oktatási program összeállítása, amelynek önmagában nemzetközi vonzereje lesz.
Egy másik kezdeményezés a Business Improvement District megalkotása. A gazdasági minisztériummal közösen a város egy pilot projektet kezd, amelyben a kormányzati és a magánszféra gazdasági együttműködését tesztelik.
Egy új weboldalon, melyet a holland Sárga Oldalak segítségével működtetnek, a külföldiek minden információt megtalálnak majd a hollandiai tartózkodáshoz szükséges engedélyezési eljárásról. A holland KLM légitársaság pedig a gépek fedélzetén terjeszt információs anyagokat Amszterdamról.