A 800-méteres felvonó a magasan fekvő, háromezer métereshegycsúcsoktól övezett Surselva-völgyet kötné össze a Szent Gotthárd-alagút mellett épülő új vasúti alagút föld alatti vasútállomásával, ahol a Zürich-Milánó nagysebességű vonat közlekedik majd.
A vasútállomást és a liftet magába foglaló Porta Alpina-terv megvalósulásától a nehezen megközelíthető Surselva-völgy idegenforgalmának fellendülését várják Graubünden kanton illetékesei.
A terv előkészítési munkálatai és kivitelezése összesen közel 66 millió svájci frankba (11,5 milliárd forint) kerülnek. Az építkezés már az ősszel elkezdődik. A nyolcszázméteres liftakna jóval hosszabb lesz, mint a világ jelenleg legmagasabb épülete, az 508-méteres Taipei 101 felhőkarcoló Tajvanon. A Svájcot és Olaszországot összekötő Szent Gotthárd-átjáró leendő vasúti alagútja 56,9 kilométeres hosszával a maga nemében a leghosszabb lesz a világon.
A vasútállomást és a liftet magába foglaló Porta Alpina-terv megvalósulásától a nehezen megközelíthető Surselva-völgy idegenforgalmának fellendülését várják Graubünden kanton illetékesei.
A terv előkészítési munkálatai és kivitelezése összesen közel 66 millió svájci frankba (11,5 milliárd forint) kerülnek. Az építkezés már az ősszel elkezdődik. A nyolcszázméteres liftakna jóval hosszabb lesz, mint a világ jelenleg legmagasabb épülete, az 508-méteres Taipei 101 felhőkarcoló Tajvanon. A Svájcot és Olaszországot összekötő Szent Gotthárd-átjáró leendő vasúti alagútja 56,9 kilométeres hosszával a maga nemében a leghosszabb lesz a világon.