Alonso befagyasztotta a pilótapiacot © AP |
Wurz végül tesztpilóta maradt a Hondánál, Ralfot pedig a Német Túraautó-bajnokságra (DTM) nevezte a Mercedes. Ugyan egyikük sem csukta volna be az ajtót egy esetleges Forma-1-es kérő előtt, finoman szólva nem tolakodtak az istállók egyik rutinos pilóta megszerzéséért sem.
A legnagyobb szenzáció kétségkívül Fernando Alonso és a McLaren közös megegyezéssel történő szerződésbontása volt, melynek ürügyéül a kémbotrány szolgált. Az azonban csak az év utolsó hónapjában derült ki, hogy a kétszeres világbajnok egykori főnöke hosszas rábeszélésére visszatér a Reanult-hoz (és nem utolsósorban azért, mert csak a Renault vállalta, hogy határozatlan időre köt szerződést vele). Flavio Briatore egyben azt is bejelentette, hogy az ex-világbajnok csapattársa az újonc Nelson Piquet Jr. lesz.
Ön szerint ki lesz a Formula-1 világbajnoka 2008-ban?
A wokingiak helyzete sem volt könnyű, hiszen akárkivel nem pótolhatták Alonsót. Lewis Hamilton természetesen első számú pilótává avanzsált, mellé többek között Nico Rosberget szerették volna átcsábítani a Williamstől, majd felmerült Pedro De La Rosa és Gary Paffett neve is. Utóbbiak végül maradtak tesztpilóták, a nevető harmadik pedig éppen a Renault-tól távozó Heikki Kovalainen lett.
Öt nappal később a Williams bejelentette, hogy az istálló mellett következetesen kitartó Rosberg mellé azt a Nakadzsima Kazukit ültetik, aki már a 2007-es szezon végén is átvette a leköszönőfélben lévő Wurz helyét a Toyotában. Ugyanebben a hónapban a Toyota gyári csapatánál vált véglegessé, hogy Ralf Schumacher helyére honfitársa, a minimális Forma-1-es múltú német Timo Glock érkezik. A Hondánál ugyanakkor az új technikai igazgató, a Ferraritól - és egy éves vakációjáról - érkező Ross Brawn személye a garancia a pozitív változásra.
Fisichella és a Force India rajtra kész © AP |
Az FI vezetői nem sokat teketóriáztak, és egy villámgyors csapatépítés keretein belül megszerezték a hatodik Forma-1-es munkaadóját fogyasztó Giancarlo Fisichellát (akit nem is nagyon marasztalt a Renault), majd Adrian Sutilt, tesztpilótának pedig a Toro Rossónál Sebastien Bourdais által kitúrt Vitantonio Liuzzit.
Sokáig - még a nyitófutam előtt két héttel is - úgy tűnt, hogy a sokak által csak a „Forma-1 legszegényebb csapatának” titulált Super Aguri nem tud indulni az idei szezonban, azonban a Magna Grouppal kötött szerződésének köszönhetően március elejére stabilizálódott a pénzügyi helyzete, így rajthoz állhat Melbourne-ben.
A pilótakérdésnél ugyan volt egy kisebb nézeteltérés, hiszen a kiscsapat tulajdonosai a brit Anthony Davidson helyére egy fizetős pilótát szerettek volna ültetni. Az ok: az istálló anyagilag nehéz helyzetbe került amiatt, hogy a Honda kijelentette, első számú csapata érdekében megvonja a támogatását a Super Aguritól és a továbbiakban kizárólag technikai segítséget ad. Ennek fejében viszont továbbra is ragaszkodott Davidsonhoz, így Szuzuki Aguri csapatfőnöknek nem volt mit tenni. Azaz épp ott nincs pilótaváltás, ahol igazán szükség lenne rá, hiszen az már előre tudható, hogy a japán istállónak még a középmezőny is nagy falat.
A FORMA-1 2008-AS VERSENYNAPTÁRA |
1. március 16. 5.30 Ausztrál Nagydíj, Melbourne, Albert Park 2. március 23. 8.00 Malajziai Nagydíj, Kuala Lumpur, Szepang 3. április 6. 13.30 Bahraini Nagydíj, Szahír 4. április 27. 14.00 Spanyol Nagydíj, Barcelona 5. május 11. 14.00 Török Nagydíj, Isztambul, Istanbul Park 6. május 25. 14.00 Monacói Nagydíj, Monte-Carlo 7. június 8. 19.00 Kanadai Nagydíj, Montreal 8. június 22. 14.00 Francia Nagydíj, Magny-Cours 9. július 6. 14.00 Brit Nagydíj, Silverstone 10. július 20. 14.00 Német Nagydíj, Hockenheimring 11. augusztus 3. 14.00 Magyar Nagydíj, Hungaroring 12. augusztus 24. 14.00 Európai Nagydíj, Valencia 13. szeptember 7. 14.00 Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps 14. szeptember 14. 14.00 Olasz Nagydíj, Monza 15. szeptember 28. 14.00 Szingapúri Nagydíj, Szingapúr 16. október 12. 6.30 Japán Nagydíj, Ojama, Fudzsi Speedway 17. október 19. 8.00 Kínai Nagydíj, Sanghaj 18. november 2. 17.00 Brazil Nagydíj, Sao Paolo, Interlagos |