Szabadedzés Melbourne-ben © MTI/AP |
A szervezők már így is másfél órával későbbre tették a versenyt, jövőre várhatóan ennél is később rendezik. Bár tény, hogy Ausztráliának nagy szüksége van a futamra, abba egyelőre nem akar belemenni, hogy a kontinens - Melbourne-t bereflektorozva - éjszakai futamra rendezkedjen be. Ne legyenek azonban illúzióink, Bernie ezt is elintézi majd, de az is biztos, hogy nem hagyja ennyiben. Sydney már jelentkezett is, hogy átvenné a rendezést, csak hogy megmentse az Ausztrál Nagydíjat. Öt évig azonban Szingapúr hajlandó alkalmazkodni az öreg kontinenshez, és a jelek szerint Kína is.
Ön szerint ki lesz a Formula-1 világbajnoka 2008-ban?
Az Európai Nagydíj a Nürburgringről Valenciába költözik. Ez egyben azt is jelenti, hogy idén lesz Német Nagydíj, aminek viszont a Hockenheimring ad otthont.
Nagyon úgy néz ki, hogy a Francia Nagydíj az utolsó lesz, amit Magny-Coursban rendeznek. Az illetékesek ugyanis 2009-től új helyszínen szeretnék megrendezni a futamot, ez pedig vagy a Charles De Gaulle repülőtér, vagy a párizsi Disneyland közelében lenne. Ennek ellenére még lehet, hogy a jövő évi futam helyszíne mégsem változik, Ecclestone ugyanis közölte a franciákkal: ha nem találnak épkézláb alternatívát Magny-Cours-ral szemben, akkor minden marad a régiben.
Az Egyesült Államok Nagydíja a vártnak megfelelően kikerült a sorozatból, és egyelőre jövője is bizonytalan. A 2005-ös „gumiháború” láthatóan nem tett jót az indianapolisi viadalnak.
Nico Rosberg © MTI/AP |
A motornak már tavaly is két versenyt kellett kibírnia, ellenkező esetben tíz helyes büntetés járt. Idén egyrészt bevezettek egy enyhítő szabályt, miszerint egy alkalommal minden pilóta cserélhet motort büntetlenül (kivéve az utolsó futamot). Ezentúl a váltókra is figyelnie kell a csapatnak, hiszen idén már négy versenyt kell csere nélkül bírnia. Ha mégsem, az öt helyes büntetést von maga után a rajtrácson.
2008-tól csak központilag elfogadott elektronikai egységet lehet használni - központilag engedélyezett szoftverrel. Ez a Microsoft fejlesztette ECU (Electronic Control Unit), melynek segítségével könnyebben ellenőrizhetők az autók, másrészt elvben egyenlő feltételeket biztosít minden csapatnak. Elvben, mert a McLaren már tavaly is ezt használta, a wokingiaknak így van egy év tapasztalatuk a többiekkel szemben. Valószínűleg szerepet játszott - még ha aprót is - a világbajnoki cím elbukásában is, gondoljunk csak Hamilton interlagosi leállására.
Az időmérő edzés három szakaszának hosszát az eddigi 15-15 perces időtartamról 20-15-10-re módosították, azaz az egész tréning hossza nem változott. Viszont vége az unalmas „benzinégetős” köröknek, mivel az egyes harmadok végén nem kell visszatölteni az addig elhasznált üzemanyagot. A kisebb környezetszennyezés érdekében a benzinnek ezentúl 5,75 százalékban bioüzemanyagot is tartalmaznia kell.
Nem utolsósorban pedig a pilóták nagyobb biztonsága érdekében a pilótafülke két oldala magasabb lett, így a fej az eddiginél is nagyobb biztonságban lesz. A módosításokat már megszokhattuk az előző idényekben is, ami egyben azt is jelenti, hogy nem kell aggódnunk: a Forma-1 idén se változik szinte semmit.